Kiedy w 2019 r. zarząd Signal Iduna Życie Polska podjął decyzję o przygotowaniu nowego produktu ubezpieczeń grupowych, nikt nawet w najbardziej czarnym scenariuszu nie przewidywał tego, co miało nadejść w marcu 2020 r. Zaczęło się dość unikalnie, bo prezesi dwóch spółek postanowili stworzyć wspólnymi siłami produkt w koasekuracji.
Zespoły sprzedaży brokerskiej obydwu firm usiadły razem i ustaliły, co nowy produkt powinien zawierać, opierając się na długoletnich doświadczeniach współpracy z kanałem brokerskim.
Produkt Razem w Przyszłość wystartował już w środku pandemii, czyli w czerwcu 2020 r. Od początku mieliśmy spore obawy, czy tak szczególny czas to dobry moment na rozpoczęcie nowego projektu. Pewności dodawało nam przeświadczenie, że stworzyliśmy coś interesującego.
Produkt z jednej strony był dość elastyczny, bo zawierał możliwość włączenia nawet 73 umów dodatkowych. Z innej strony mieliśmy rozbudowaną ochronę na wypadek chorób, aż 55 schorzeń w zakresie. Z kolejnej, dobrze ustalone umowy z reasekuratorem pozwalały na zaoferowanie bardzo wysokich sum ubezpieczenia, bez górnego limitu w umowie głównej. Ostatecznie dobrze skrojona taryfa pozwala na spozycjonowanie produktu jako konkurencyjnego do oferty największych graczy.
Aby nie pozostawić sytuacji przypadkowi, postawiliśmy także na nowoczesne narzędzia informatyczne, zarówno poprzez system e-Deklaracja dla osób przystępujących, jak i system GPO przeznaczony dla osób obsługujących polisę ze strony pracodawcy.
Tak dobrany zestaw narzędzi pozwala zawrzeć polisę, pracując zdalnie, bez konieczności wychodzenia z domu.
Dziś wiemy, że decyzja o starcie Razem w Przyszłość właśnie w trakcie pandemii Covid-19 była trafionym ruchem. Mimo że dotychczas Signal Iduna Polska kojarzyła się brokerom raczej z ubezpieczeniami turystycznymi czy zdrowotnymi, po serii szkoleń zasypały nas zapytania od kluczowych brokerów działających na polskim rynku. Tylko do dziś przygotowaliśmy ponad 1000 ofert.
Co więcej, często zapytanie o ubezpieczenie grupowe na życie jest wysyłane razem z zapytaniem na ubezpieczenie grupowe zdrowotne. W takiej sytuacji oferta z punktu widzenia brokera jest kompletna. Mamy już za sobą pierwsze wdrożenia polis zawartych w ramach nowego pakietu.
Klienci i brokerzy dopytują szczególnie o te elementy, które zadziałają w przypadku zachorowania na Covid-19. To pokazuje, jak wielu przedsiębiorców opłacających ubezpieczenie grupowe za swoich pracowników myśli nie tylko o wyniku firmy, ale także o sytuacji każdego z nich. A z pewnością zmotywowany pracownik to efektywny pracownik.
W ramach polisy przede wszystkim zwracamy uwagę na główną sumę ubezpieczenia. To ważne, aby w razie nieszczęścia, czyli śmierci pracownika w wyniku Covid-19, uposażeni otrzymali jak najwyższą kwotę. Wdrażamy coraz częściej polisy mające ponad 100 tys. zł na głównym ryzyku. To bardzo dobry trend.
Drugim elementem, na który warto zwrócić uwagę, jest kwota związana z pobytem w szpitalu. Covid-19, jeśli w wersji ostrej, często kończy się nawet kilkudziesięciodniowym pobytem w szpitalu. W ofertach chroniących na wypadek Covid-19 staramy się, aby płatność za każdy dzień w szpitalu była jak największa.
Trzeci element to wsparcie finansowe na wypadek poważnego zachorowania, gdyż wiele osób ma świadomość, że po roku unikania lekarzy, ze względu na pandemię, wiele osób zaniedbało prawidłową profilaktykę, co z kolei doprowadzi do wysypu poważnych zachorowań.
Tym, co bardzo nas cieszy w Signal Iduna, jest często łączenie ofert życiowych ze zdrowotnymi. Taki pakiet pozwala zabezpieczyć pracownika w modelu 360 stopni.
Zachęcamy już dziś czytelników „Gazety Ubezpieczeniowej” do kontaktu z nami. Poniżej namiary do naszego zespołu, którego mam zaszczyt być członkiem.
Zagrożenia typu Covid-19 na razie nie schodzą na boczny tor, więc zarówno brokerzy, jak i ubezpieczyciele mają nie tylko swój cel biznesowy, ale także etyczny, aby mówić o polisach grupowych na życie, które dla wielu Polaków są jedynym zabezpieczeniem na wypadek poważnego zachorowania lub śmierci.
Każdego dnia w Signal Iduna wypłacamy świadczenia osobom, które z jednej strony jeszcze kilka dni wcześniej nie spodziewały się, że tragiczny zbieg okoliczności dotknie ich rodzinę, ale z drugiej są zaskoczone, że mogą liczyć na wsparcie ze strony polisy opłacanej przez pracodawcę.
Przed nami nowy rok 2021, miejmy nadzieję lepszy od strony zagrożeń epidemiologicznych. Dziękujemy wszystkim Państwu za okazane zaufanie i tak dobry początek nowego produktu Razem w Przyszłość w tak niesprzyjającym okresie. Jednocześnie obiecujemy, że będziemy Państwa wspierać w ofertowaniu Waszych klientów.
Aldona Powalska
menedżer ds. kluczowych klientów
Aldona Powalska jest jednym z czterech menedżerów w Zespole Klienta Korporacyjnego Signal Iduna Polska, obecnie liderem sprzedaży produktów grupowych na życie w swoim zespole. W firmie działa od maja 2020 r. i podobnie jak pozostali, tworzy nowy zespół odpowiedzialny za rozwój sprzedaży przez brokerów.