Insly ma niezależny kalkulator i CRM dla pośredników

0
1169

Rozmowa z Piotrem Bartosem, country managerem Insly w Polsce

Aleksandra E. Wysocka: – W ostatnim komunikacie poinformowaliście, że pośrednicy korzystający z kalkulatora polisowego Insly będą mogli teraz bezpłatnie korzystać z systemu CRM. Skąd taka decyzja? Jak długo potrwa promocja?

Piotr Bartos: – Specjalna sytuacja wymaga specjalnych rozwiązań. Zdajemy sobie sprawę, że pośrednicy ubezpieczeniowi zostali zmuszeni do szybkiego przeorganizowania swojej codziennej pracy. Postanowiliśmy im w tym pomóc. Promocja potrwa trzy miesiące. W Insly wierzymy, że jeszcze długo agenci pozostaną na polskim rynku ubezpieczeniowym główną siłą dystrybucyjną. Muszą mieć więc gotowe narzędzie informatyczne do zarządzania sprzedażą, polisami i relacjami z klientami, które da im niezależność, podniesie ich efektywność i konkurencyjność.

Oferowane przez nas narzędzia są na tyle proste, że bez większych problemów mogą je implementować nie tylko duże podmioty, ale nawet mniejsi, pojedynczy agenci. Platforma jest prosta i może być skonfigurowana pod dowolne potrzeby bez udziału programistów, co oszczędza czas, pieniądze i zasoby. Oznacza to, że właściwie każdy agent może mieć na swój użytek takie narzędzia, na które do tej pory stać było tylko największych graczy. A jednocześnie zawsze w pełni kontroluje swoją bazę klientów oraz cały proces sprzedaży. 

Działacie w Polsce od 2012 r. Co konkretnie macie do zaoferowania pośrednikom?

– Dla agentów mamy dwa niezależne narzędzia. Pierwsze to kalkulator do sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Warto podkreślić dwie rzeczy. Po pierwsze, Insly oferuje kalkulator, a nie porównywarkę. Po drugie, zapewniamy bezpieczną, zgodną z wytycznymi RODO i IDD, pełną integrację z systemami zakładów ubezpieczeń po API. My dostarczamy narzędzie, a agent sam, jako strona umowy agencyjnej, występuje z prośbą o dostępy do zakładów ubezpieczeń (tylko raz), żeby móc z tego narzędzia korzystać.

Jak to działa w praktyce?

– Za pomocą naszego kalkulatora agent dokonuje wyliczeń bezpośrednio w systemach poszczególnych ubezpieczycieli. Raz wpisuje dane i może otrzymać na ten moment ofertę z 15 zakładów ubezpieczeń jednocześnie. To grono stale się powiększa, bo ubezpieczyciele zaczynają sami się do nas zwracać, motywowani przez agentów, którzy chcą pisać ich polisy na naszym systemie. I każdą taką ofertę agent może zobaczyć równolegle w portalu sprzedażowym danego ubezpieczyciela, jeżeli zalogowałby się bezpośrednio do systemu.

Co więcej, Insly oferuje aplikację do skanowania kodu Aztec – część danych zaciągana jest więc do kalkulatora automatycznie, co znacząco wpływa na skrócenie czasu, który agent musi poświęcić na zrobienie kalkulacji.

Jakie funkcjonalności ma drugie narzędzie – platforma CRM?

– Platforma CRM ułatwia kontrolę rozliczeń i administrację polisami. Każdy pośrednik może na bieżąco sprawdzać, jak wyglądają rozliczenia prowizji oraz płatności klientów: kto już zapłacił, kto nie zapłacił, a nawet – kto zapłaci w przyszłym miesiącu. Może też obserwować swoich klientów. W jednym miejscu widzi, jakie konkretny klient ma produkty, jakich jeszcze mu brakuje.

CRM pozwala na:

1. Rejestrację produkcji – pośrednik w jednym miejscu widzi wszystkie informacje dotyczące jego klientów; do tej pory często nie miał możliwości, by zobaczyć całą swoją „produkcję”, ponieważ była ona rozdzielona między różne zakłady ubezpieczeń. Dzięki Insly zyskuje tę możliwość, co oznacza, że łatwiej jest mu też produkcją zarządzać;

2. Rejestrację płatności – program Insly umożliwia pośrednikowi analizowanie przychodów i danych o sprzedaży na bieżąco, w czasie rzeczywistym, a także umożliwia generowanie prognoz na przyszłość;

3. Kontrolowanie efektywności sprzedawców – to ostatni stopień wtajemniczenia dla agentów, którzy prowadzą biuro i zatrudniają pracowników. Dzięki CRM-owi właściciele agencji mogą obserwować działania swoich pracowników.

Od stycznia 2020 r. nasz system CRM przypomina o odnowieniach. Umożliwiamy agentom wysyłanie przypomnień do klientów, czy to za pomocą esemesów, czy e-maili. Agenci wypełniają prosty formularz i automatycznie wysyłane są powiadomienia do klientów. Dodatkowo oferujemy liczne możliwości personalizowania przesyłanych wiadomości, by móc zaspokoić potrzeby wielu agentów.

Jak można wypróbować Wasze rozwiązania w praktyce?

Zdaję sobie sprawę z tego, że dla agentów może teraz nie jest idealny czas na zmianę i próbowanie nowych narzędzi pracy. Gdy już uporają się z największymi problemami organizacyjnymi, zapraszam do kontaktu ze mną na piotr.bartos@insly.com.Obecny kryzys pokazuje, że digitalizacja działalności nie jest już tylko motorem wzrostu, ale warunkiem koniecznym do budowania odporności biznesu na przyszłe kryzysy. Nasza technologia może być taką tarczą dla polskich pośredników.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka