9 miejsc, w których znajdziesz zamożnych klientów ubezpieczeniowych

0
723

Paweł Skotnicki poprosił mnie o przygotowanie specjalnego godzinnego szkolenia dla jego Polskiego Stowarzyszenia Rekomendowanych Doradców Ubezpieczeniowych. Mam tam przekazać inspiracje, otworzyć oczy i sprawić, aby rekomendowane działania pozwoliły wznieść sprzedaż ubezpieczeń na wyższy poziom.

Ta propozycja to dla mnie zaszczyt! Przyklasnąłem, zgodziłem się od razu. Po chwili też miałem pomysł, co robić.

Najpierw powstał e-book 9 miejsc, w których znajdziesz zamożnych klientów ubezpieczeniowych, który członkowie stowarzyszenia będą mogli pobrać w formie PDF.

Chętni mogą też obejrzeć godzinne szkolenie, w którym rozkładam na czynniki pierwsze te 9 pomysłów. Ograniczony rozmiarem rubryki „Kowalik radzi” w „Gazecie Ubezpieczeniowej” postaram się jednak przekazać esencję tego, o czym mówię podczas szkolenia.

1. CEO / CTO / CMO / CFO

Członkowie zarządów często noszą na swoich barkach dużą odpowiedzialność. Znają też wartość produktów ubezpieczeniowych czy inwestycyjnych. Na Facebooku istnieją grupy skupiające właśnie osoby pracujące na tych stanowiskach.

2. Informatycy

Znam co najmniej pięciu multiagentów, którzy z sukcesem budują swoją bazę klientów ubezpieczeniowych wśród informatyków, programistów. Pracownicy IT często są przyzwyczajeni do pracy na umowach B2B. Trzeźwo podchodzą do finansów. Ich zarobki są wyższe niż średnia krajowa.

Gdzie znajdziesz swojego pierwszego „klienta informatyka”? Pomyśl, kto robił twoją stronę internetową agenta ubezpieczeniowego. Jeżeli jeszcze takiej nie masz, oto kolejny powód, by skontaktować się z potencjalnym klientem – informatykiem. Tak, informatycy też mają swoje grupy na Facebooku.

3. Najnowszy iPhone / MacBook

Nie będziemy oceniać, czy to dobre czy nie, ale wiele osób ma potrzebę kupienia od razu najnowszego modelu iPhone’a / MacBooka, gdy tylko pojawi się na rynku. Zwykle są to osoby o dochodach wyższych niż przeciętne. Teraz już wiesz, na co zwracać uwagę.

4. Rolls-Royce, Maserati i targi jachtów

Producenci Rolls-Royce i Maserati przestali wystawiać swoje auta na targach motoryzacyjnych. Zamiast tego pojawili się na targach jachtów i eventach lotniczych. Przecież dla klienta kupującego jacht czy samolot luksusowe auto będzie tylko „zakupem impulsowym”, o który dużo łatwiej.

Bądź więc tam, gdzie znajdują się „high spenders”.

5. Lekarze

Podobnie jak informatycy, lekarze zwykle zarabiają więcej niż statystyczny Polak. Zwłaszcza ci, którzy mają prywatne kliniki czy prowadzą prywatną praktykę. Znam kilku multiagentów specjalizujących się w ubezpieczeniach lekarzy.

Zastanów się, czy znasz prywatnego lekarza z twojego otoczenia. To może być twój pierwszy klient z tej grupy. Lekarze również mają swoje grupy na Facebooku.

6. Izby gospodarcze

Co prawda chwilowo podczas pandemii spotkania i eventy izb gospodarczych są raczej wstrzymane, jednak warto się zastanowić, czy wśród członków lokalnej izby gospodarczej są firmy lub osoby, które chcielibyśmy mieć jako klientów.

7. Odpowiednia prasa

Ten tekst czytasz w „Gazecie Ubezpieczeniowej”, na której łamach mam zaszczyt publikować swoje artykuły. Nie ukrywam, otworzyły mi one drzwi do wielu wspaniałych znajomości i kontaktów. To samo może się stać w twoim przypadku.

Pomyśl, jaką prasę / portale internetowe czytają zamożni klienci. Zaproponuj redakcji tego tytułu własny tekst do publikacji, np. z częstotliwością raz na miesiąc. Bezpłatnie.

8. Dzielnice o podwyższonym standardzie

Na Facebooku możesz uruchomić kampanię płatnych reklam, wyświetlaną osobom, które mieszkają w konkretnych miejscach. Np. w promieniu kilku kilometrów dookoła zamożnej dzielnicy. Jako reklamę użyj wideo, w którym przedstawiasz się jako profesjonalista ubezpieczający już wielu klientów właśnie z tej dzielnicy.

9. Targetowanie reklam na Facebooku po zachowaniach

Na koniec perełka, ale nieco przerażająca. Facebookowi oddajemy jako użytkownicy mnóstwo danych. Dzięki płatnej reklamie możesz dotrzeć do:

  • właścicieli najnowszych telefonów iPhone
  • osób, które często podróżują
  • właścicieli małych firm
  • pracowników biurowych z centrów biznesowych klasy A
  • osób kupujących w internecie
  • zaangażowanych shopperów
  • fanów dóbr luksusowych
  • miłośników restauracji

Godzinne szkolenie na ten temat przygotowałem dla Polskiego Stowarzyszenia Rekomendowanych Doradców Ubezpieczeniowych.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here