W związku ze stopniowym otwieraniem granic oraz zbliżającym się sezonem wakacyjnym Europ Assistance Polska radzi, o czym warto pamiętać przed zagranicznym wyjazdem i jak się do niego przygotować.
Pandemia Covid-19 sprawiła, że podróżowanie przynajmniej przez jeszcze jakiś czas będzie wyglądało nieco inaczej niż dotychczas. Podróż samolotem będzie wiązała się ze stosowaniem obostrzeń dotyczących wykorzystania miejsc w samolocie i rygorów sanitarnych. Już teraz większość lotnisk wprowadza też obowiązek zakrywania ust i nosa przez cały czas trwania podróży, a także częstej dezynfekcji rąk i utrzymywania dystansu od innych osób.
Porty lotnicze realizują też szereg innych działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów, jak pomiar temperatury podróżnych czy dezynfekcja samolotów po każdym rejsie. Nieco inaczej wygląda też kontrola bezpieczeństwa i boarding pasażerów, wszystko przy zachowaniu dystansów między podróżującymi. Na razie porty lotnicze i linie lotnicze przygotowują się do wznowienia ruchu międzynarodowego. Wytyczne i zasady obowiązujące na całym świecie będą podobne, ale mogą się różnić. Dlatego przed podróżą, zawsze warto zapoznać się z obowiązującymi wymogami.
Europ Assistance Polska radzi, aby zadbać o ubezpieczenie podróżne, które pokryje dodatkowe koszty leczenia, a także zapewni organizację i pokrycie kosztów transportu powrotnego do kraju (również transportu medycznego). Ubezpieczenie podróżne może zagwarantować pomoc w sytuacji uszkodzenia, zgubienia lub opóźnienia bagażu, a także zwrot kosztów odwołanego lub opóźnionego lotu.
– Statystyki Europ Assistance Polska pokazują, że co roku podczas wakacji Polacy najczęściej potrzebują pomocy w zakresie pokrycia kosztów leczenia i organizacji pomocy medycznej, co stanowi większość wszystkich interwencji w ramach assistance podróżnego. Szczególnie teraz, kiedy kwestie zdrowia i bezpieczeństwa stały się największym priorytetem, wypoczynek z zapewnionym odpowiednim wsparciem pozwoli podróżnym cieszyć się chwilami relaksu. Warto zatem jeszcze przed wyjazdem zabezpieczyć się, wykupując dobre ubezpieczenie podróżne, które zapewni nam natychmiastową pomoc w nagłych wypadkach podczas podróży – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.
Assistance podróżny to również pomoc w uzyskaniu nowych dokumentów w sytuacji ich zaginięcia lub kradzieży, pożyczka pieniężna w sytuacji utraty kart płatniczych, organizacja wizyty osoby bliskiej w przypadku hospitalizacji ubezpieczonego czy pomoc w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu, a także opóźnienia bądź zagubienia bagażu. Wykupując ubezpieczenie z assistance podróżnym, klienci otrzymują numer telefonu, pod którym mają zapewnioną pełną obsługę w ich języku ojczystym.
(AM, źródło: Europ Assistance Polska)