Jak oni szukają? Poznaj wcześniej potrzeby ubezpieczeniowe klientów

0
812

Potrzeby klientów się zmieniają. Jeszcze bardziej dynamicznie dzieje się to w trudnych czasach. Do takich na pewno możemy zaliczyć rok 2020. Dziś pokażę ci, jak korzystając z darmowego narzędzia Google Trends, możesz szybko sprawdzić nowe trendy w zachowaniach i potrzebach klientów.

Dlaczego to ważne? Otóż Google oraz Facebook to obecnie najlepsze źródła internetowych leadów ubezpieczeniowych. Uruchamiając dla swoich klientów kampanie generujące leady, zwykle rozpoczynam właśnie od pozyskiwania leadów w kampaniach Google Ads, pozycjonowania w Google oraz kampanii reklam płatnych na Facebooku.

Z ciekawości sprawdziłem, jakie zapytania zyskały na popularności w ostatnich 12 miesiącach (od marca 2020 do marca 2021). Czyli o co pytali Google klienci ubezpieczeniowi częściej niż w poprzednich latach.

Możesz też samodzielnie wykonać to ćwiczenie. Wejdź na trends.google.pl, wpisz słowo kluczowe, zaznacz „Polska” oraz badany okres czasu. Skupiłem się na ostatnich 12 miesiącach, od momentu wprowadzenia lockdownu w Polsce.

Wiedza, która pozwoli sprzedawać więcej

Poniżej przedstawiam zapytania zbliżone do słowa „ubezpieczenie”, które w tym czasie znacznie zyskały na popularności. Celowo wybrałem moim zdaniem najbardziej ciekawe z punktu widzenia agenta czy multiagenta, który chce sprzedawać więcej ubezpieczeń.

  1. „Ubezpieczenie turystyczne covid”

Niezależnie od tego, czy zaszczepieni czy nie. Nieważne, czy z „paszportem szczepionkowym” czy bez. Klienci chcą podróżować. Pojawiło się więc nowe zapytanie w Google związane z ubezpieczeniem turystycznym od Covid-19.

2. „Składki na ubezpieczenie zdrowotne 2021”

Tutaj chodzi raczej o wysokość składek w 2021 r. dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Jednak to może być dobry temat na post na Facebooku. W poście agent mógłby dalej odnieść się do małych szans na skorzystanie ze świadczeń NFZ oraz pokazać plusy prywatnej opieki medycznej. Stąd też krótka droga do składek na dodatkową emeryturę.

3. „Ubezpieczenie covid”

Nawet osoby niezainteresowane wyjazdem turystycznym szukają informacji o ubezpieczeniach od Covid-19.

4. „Ubezpieczenie paneli fotowoltaicznych”

Nowym zainteresowaniem okazywanym przez klientów końcowych jest potrzeba ubezpieczeń paneli fotowoltaicznych. Mam świadomość, że nie każdy agent ma te ubezpieczenia w swojej ofercie, jednak warto wiedzieć, że klienci tego szukają.

5. „Ubezpieczenie dla psa”

W ostatnich 12 miesiącach nowym zapytaniem, które rosło w siłę, było „ubezpieczenie dla psa”. Świadomość w narodzie się pogłębia, również jeżeli chodzi o ubezpieczenie czworonogów.

6. „Ubezpieczenie na życie kalkulator”

Marcin Kowalik

Może przez Covid-19, może ze strachu. Polacy ruszyli w poszukiwaniu ubezpieczenia na życie. W 2020 r. więcej razy wpisywano też hasło „ubezpieczenie na życie kalkulator”.

Jak ta wiedza pozwoli sprzedawać więcej ubezpieczeń? Już tłumaczę.

* Możesz tworzyć treści właśnie na te tematy i publikować je na swojej stronie www, profilu na Facebooku, w kanale YouTube. Tak jak CNN tworzy treści na aktualne tematy i przykuwa uwagę odbiorców – ty możesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, mówiąc o tym, co jest teraz dla nich ważne. Gdy dojrzeją do zakupu, zgłoszą się do ciebie, nie do konkurencji.

* Możesz proaktywnie spytać obecnych klientów, czy mają potrzeby ubezpieczeniowe związane z tymi właśnie tematami. Podpowiem: spytaj ich e-mailem, esemesem albo… z lenistwa – na swoim profilu na Facebooku, hurtowo. Zapytanie bardziej zaangażowane to telefon do każdego z klientów z osobna.

Teraz masz dużą wiedzę. To duża odpowiedzialność. Używaj tej mocy świadomie.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online