Jak przetrwać w czasie kryzysu

0
779

Po długim okresie lockdownu pocieszeni perspektywą poprawy sytuacji związanej z pandemią Covid-19 wróciliśmy do szkół, na uczelnie i do pracy. Nie trzeba było jednak długo czekać na ponowny wzrost zachorowań i powrót obostrzeń mających uchronić nas przed zarażeniem.

Jeżeli sytuacja nie ulegnie poprawie, prawdopodobnie jeszcze tej jesieni czeka nas kolejny lockdown. Jak się do niego przygotować? Na co uczulić klientów i jak zapewnić im bezpieczeństwo?

Bądźmy w stałym kontakcie

W XXI wieku liczba i różnorodność kanałów komunikacji sprawiają, że z łatwością możemy być w stałym kontakcie z naszymi klientami, nawet w dobie pandemii.  

Przypomnienie o upływie ważności polisy, informacja o promocjach czy dobranie klientowi potrzebnego w obecnej sytuacji ubezpieczenia to nie tylko nasz obowiązek, ale zadanie, które bez trudu wykonamy przez telefon, aplikację, stronę internetową, fanpage czy odpowiednio skrojony mailing.

Ważne, aby w tym trudnym czasie, z którym wszyscy się zmagamy, nasz klient miał poczucie, że o nim pamiętamy i w razie potrzeby jesteśmy do jego dyspozycji – mówi Jakub Butta, dyrektor sprzedaży sieci własnej w CUK Ubezpieczenia.

Narzędzia zdalnego zakupu polis funkcjonują w CUK Ubezpieczenia od dawna. Multiagencja daje agentom możliwość sprzedaży ubezpieczeń na odległość wprost z systemu sprzedażowego CUK. Odbywa się to w 100% zdalnie i jest to rozwiązanie wygodne dla obu stron. Późniejsze przedłużenie polisy również możliwe jest bez odwiedzenia placówki.

Klienci CUK Ubezpieczenia mogą także skorzystać z aplikacji mobilnej czy Strefy Klienta i samodzielnie dokonać zakupu polisy. Taka czynność nie pozbawia agenta prowizji, który otrzymuje 100% wynagrodzenia od transakcji.

Co zrobić, jeśli klienci nie chcą lub nie potrafią korzystać z narzędzi dostępnych online?

Jakub Butta

Bezpieczeństwo w placówce

W trosce o klientów, którzy preferują kontakt osobisty, należy dołożyć wszelkich starań, aby to spotkanie było bezpieczne dla obu stron.

Podstawową zasadą jest dezynfekcja dłoni. Wszystkie punkty terenowe CUK Ubezpieczenia wyposażone są w dozowniki z płynem dezynfekującym oraz instrukcje poprawnej dezynfekcji.

Zgodnie z zaleceniami obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa. Oddziały wyposażone są w pleksi, która oddziela doradcę od klienta. Pracownicy i klienci instruowani są, jak poprawnie zakładać i zdejmować maseczki oraz rękawiczki, a w biurze może przebywać ograniczona liczba osób.

Stosowanie się do powyższych zaleceń gwarantuje nasze wspólne bezpieczeństwo.

Jakie ubezpieczenie w dobie pandemii?

Okres pandemii to czas, w którym wielu z nas doświadcza refleksji związanych z doczesnością. Dla branży ubezpieczeniowej to dobry moment, aby zadać klientom pytania, nad którymi wcześniej nie zdarzało im się zastanawiać. 

Właśnie teraz kluczowa jest dobra komunikacja. Powinniśmy zadbać, aby każdy klient w najbardziej przystępny dla siebie sposób otrzymał od nas pytanie, które skłoni go do zastanowienia się co jest dla niego najważniejsze: finansowe bezpieczeństwo rodziny czy może tak jak dotychczas, samochód? – mówiJakub Butta.

Zmiana podejścia i uświadomienie klientowi prawdziwych potrzeb ma obecnie szczególne znaczenie. Przegapienie tego momentu może być ogromną stratą dla naszych klientów, na co dzień funkcjonujących w przekonaniu, że ubezpieczenie na życie, które otrzymują od pracodawcy, odpowiednio ich zabezpieczy. Prawdziwą ochronę i realne wypłaty świadczeń zapewnia jedynie dobrze dopasowana, indywidualna polisa na życie.

W związku z pandemią sytuacja na rynku zmienia się dynamicznie. Pobyt w szpitalu, kwarantanna i brak możliwości wykonywania pracy mogą dotyczyć każdego z nas. Ubezpieczenie pozwala poczuć się bezpieczniej w nowej rzeczywistości. Jeżeli klient nie posiada zabezpieczenia finansowego, na pomoc przychodzi ubezpieczenie na życie.

Z uwagi na duże ryzyko wystąpienia zachorowania towarzystwa nie wprowadzają specjalnej oferty czy produktów poświęconych temu ryzyku, czyli pokryciu kosztów samego zachorowania. Niemniej, w przypadku kilku produktów zniesiono okresowo wykluczenia na ryzyka, które zwykle Covid-19 aktywizuje, np. pobyt w szpitalu. Przykładem takiego towarzystwa jest Generali i produkt Z Myślą o Życiu.

Prognoza eksperta

Sytuacja związana z pandemią już teraz skłania do przemyśleń na temat bieżącej oferty ubezpieczeniowej, standardowych procesów realizacji zakupu i formy obsługi klientów.

Jestem przekonany, że pandemia spowoduje jeszcze większą koncentrację na kliencie i jego właściwej obsłudze. Jeszcze bardziej rozwiną się internetowe kanały sprzedaży oraz doradztwa. Są przecież dziedziny, w których klient zawsze będzie potrzebował wsparcia, ale już teraz wiemy, że nie zawsze jedynym rozwiązaniem jest spotkanie offline – mówi Jakub Butta.

Mam też osobistą nadzieję, że pandemia spowoduje wzrost wiary w ubezpieczenia zdrowia i życia. Trzeba pamiętać o tym, że nieszczęścia, takie jak choroba, wypadek czy śmierć, nie muszą być powodem problemów finansowych dla rodziny. W takim przypadku gwarantem spokojnego snu naszych klientów jest polisa.

W związku z przeniesieniem się wielu usług do sfery online agenci powinni zadbać o odpowiednią promocję siebie, swoich placówek w internecie. CUK Ubezpieczenia przygotował specjalną publikację „Marketing book”, w której znajdują się sprawdzone sposoby na skuteczną reklamę.

Nowa sytuacja wymaga zmian dotychczasowych przyzwyczajeń, ale odpowiednie podejście może przynieść dobre rezultaty.

CUK Ubezpieczenia prowadzi grupę na Facebooku przeznaczoną dla agentów i pasjonatów ubezpieczeń. Szczególnie w obecnej sytuacji pozwala na wymianę poglądów z doświadczonymi doradcami i pomoc.

Agenci swoją wiedzą dzielą się również na blogu www.lubieubezpieczac.pl