Bez systemu CRM wygodna praca w ubezpieczeniach jest dziś niemal niemożliwa. O tym, jak powinien działać dobry system dla agentów i jak takie narzędzie powstaje, rozmawiamy z Tomaszem Suchankiem – CTO i wiceprezesem zarządu w Multipolisa.pl w dniu premiery nowego systemu CRM dla partnerów multiagencji.
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Znamy się od 12 lat i wiem, że system dla agentów zawsze był Waszym oczkiem w głowie.
Tomasz Suchanek: – To prawda, bo wiemy, że agent ubezpieczeniowy bez dobrego systemu nie może pracować wygodnie i efektywnie. Traci czas na biurokrację, na porównywanie ofert w systemach ubezpieczycieli, gubi wznowienia. Oczywiście do pewnego etapu można dość sprawnie pracować z Excelem, ale gdy sprzedaż naturalnie rośnie lub agent ma plan, by się rozwijać, jest to możliwe tylko z dobrym CRM.
Co w takim razie znaczy „dobry” CRM dla agenta?
– W skrócie? Musi maksymalnie oszczędzać czas agenta i ułatwiać wykonywanie codziennych zadań. Wiemy dokładnie, jakie czynności realizują agenci każdego dnia. Rolą dobrego systemu jest usprawniać wszystko, co tylko możliwe.
Jakie więc opcje daje agentom Wasz nowy system? Jak mogą odzyskać swój cenny czas?
– Kluczem jest to, że zbudowaliśmy jeden system, w którym agent ma wszystko, czego potrzebuje do codziennej pracy z klientem. Loguje się do jednego narzędzia i wszystko ma pod ręką. Korzysta z porównywarki ofert komunikacyjnych i nieruchomości, może wygenerować oferty dla klienta aż 17 TU, wysłać je e-mailowo i wystawić polisę. Wszystkie obowiązki IDD, APK, RODO są zintegrowane z procesem sprzedaży i realizowane online, więc klient niczego nie potwierdza i nie podpisuje.
Mamy też nasze autorskie rozwiązanie, czyli „sprawę”, która łączy wszystkie zadania związane ze sprzedażą polisy w jednym miejscu – jasno i wygodnie. Sprzedane polisy rejestrujemy w systemie automatycznie z raportów ubezpieczycieli oraz przy pomocy AI. W systemie odbywają się rozliczenia prowizji i samofakturowanie. Ręczna praca agenta jest zminimalizowana praktycznie do zera.
A czy system ułatwia też kontakt z klientami?
– Oczywiście. Agent ma do dyspozycji cały zestaw narzędzi do zarządzania kontaktem z klientami, np. kalendarz zintegrowany z Google, możliwość wysłania wiadomości z systemu, przypomnienia o wznowieniach. Może prowadzić rozbudowany profil klienta i analizować zakres ochrony ubezpieczeniowej. W tym samym systemie działa także Dział Wsparcia, leadowanie, Dział Szkoleń oraz Asystent.
Brzmi jak system idealny. A co skłoniło Was do stworzenia nowego narzędzia? Budowanie CRM to ogromna inwestycja, a przecież macie już sprawnie działający system.
– Tak, partnerzy Multipolisy od lat pracują w naszym autorskim systemie, który ma wiele funkcji niezbędnych w codziennej pracy. Chcieliśmy jednak pójść o krok dalej, odpowiedzieć na nowe potrzeby partnerów, przeprojektować kalkulator składek, intuicyjnie zaprezentować wynik kalkulacji. Nowa platforma jest też bardzo nowoczesna wizualnie, intuicyjna, a to także ma ogromny wpływ na wygodę pracy.
Proszę powiedzieć, jak wygląda proces tworzenia tak dużego systemu.
– System zbudowaliśmy z naszym doświadczonym zespołem IT. Przeszliśmy cały, złożony proces projektowania UX, współpracując w tym obszarze z jedną z najlepszych firm w Polsce. Mamy za sobą warsztaty z doradcami i partnerami, wiele dyskusji w szerokim gronie specjalistów i realnych użytkowników systemu. Wszystko po to, aby odpowiedzieć trafnie na potrzeby agentów i zbudować system, z którego będą chcieli korzystać. Oczywiście nieodpłatnie.
CRM jest niezwykle ważny, ale w Multipolisie dzieje się ostatnio dużo więcej. Obserwujemy Wasz rozwój i jesteśmy pod wrażeniem. Prowadzicie kanał na YouTube, a co jeszcze planujecie?
– Ostatnie trzy lata faktycznie były bardzo intensywne, a przed nami kolejne duże projekty, jak np. aplikacja mobilna dla klientów i porównywarka OWU. Nasz kanał „Niezależny Agent” świetnie się rozwija. Dynamicznie rośnie sieć partnerów i w ostatnim roku dołączyło do nas 150 agentów.
Mamy znakomite programy menedżerskie, za chwilę startuje projekt mentoringowy dla agentów życiowych. Będziemy też wspierać budowanie marek własnych naszych partnerów. Zdecydowanie jesteśmy multiagencją, w której agenci z doświadczeniem mogą odnaleźć spokój, rozwijać się w komfortowych warunkach, działać niezależnie, tak jak chcą, a jednocześnie mieć pełne wsparcie, gdy tylko go potrzebują.
Macie bardzo ambitne plany. Podsumujmy więc, co jest najważniejsze dla agentów?
– Jesteśmy pewni, że dobry CRM to dziś podstawowe, codzienne narzędzie dla każdego agenta. Powinien być darmowy, nowoczesny, wygodny. Taki, który oszczędza czas i umożliwia agentowi rozwój. Nasz nowy system był budowany razem z agentami i dla agentów. Ich potrzeby są dla nas kluczowe i tak będzie również przy kolejnych projektach.
Chcemy, by Multipolisa była miejscem, w którym każdy agent może rozwijać swój biznes w najlepszych możliwych warunkach. Mamy w zespole nasze drugie motto: ubezpieczamy dobrze i mądrze. I tak samo współpracujemy z naszymi partnerami.










