BrokerUFG to produkt ProService Finteco, dzięki któremu można szybko i sprawnie uruchomić komunikację między zakładem ubezpieczeń a Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym (UFG). Jak wdrożyliśmy BrokeraUFG dla nowego gracza na rynku?
Nowemu graczowi na polskim rynku ubezpieczeniowym – Euroins Insurance Group (https://www.euroins.pl) zaoferowaliśmy zarówno platformę SaaS, jak i usługi. Dzięki nim w ciągu dwóch miesięcy uruchomili sprzedaż polis komunikacyjnych na polskim rynku oraz zrealizowali raportowanie i wymianę danych w zakresie wymaganym przez prawo oraz umowę z UFG.
W studium przypadku dzielimy się szczegółami rozwiązania oraz efektami, które udało się osiągnąć, uczestnicząc we wprowadzaniu nowego ubezpieczyciela na polski rynek.
Klient
Euroins Insurance Group (EIG) jest jedną z największych niezależnych grup ubezpieczeniowych działających w Europie Centralnej i Wschodniej. EIG ubezpiecza ponad 2 mln klientów na siedmiu rynkach. W Polsce grupa działa na zasadzie FOS z zamiarem szybkiego przekształcenia w oddział.
Polskie przedstawicielstwo oferuje produkty z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych oraz assistance i jest znane z wysokiej jakości obsługi.
Więcej o Euroins: www.eins.pl
Euroins Insurance Group zdecydował się porozmawiać z nami na temat rozwiązań w obszarach, takich jak:
- pobieranie danych z UFG do celów oceny ryzyka
- uruchomienie zasilania danych w UFG w trybie online,
- wyjaśnianie niezgodności danych,
- wykrywanie danych nieubezpieczonych pojazdów,
- analizy danych czy obsługa statystycznego formularza kwartalnego.
Wyzwania
Euroins zdecydował się na skorzystanie z naszego rozwiązania SaaS BrokerUFG, czyli unikalnego na polskim rynku produktu, który pełni rolę scentralizowanego repozytorium danych obsługującego automatyczne raportowanie i kooperację z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym w trybie online.
W trakcie projektu trwającego zaledwie dwa miesiące umożliwiliśmy rozpoczęcie sprzedaży polis komunikacyjnych poprzez:
- uruchomienie usługi BrokerUFG na platformie Microsoft Azure, dzięki czemu możliwe stało się wysyłanie zapytań i zasilanie danymi UFG wraz z pełnym raportowaniem zarządczym,
- przygotowanie wielojęzykowej wersji interfejsu użytkownika, komunikatów i raportów (polski, angielski, bułgarski),
- zapewnienie obsługi administracyjnej rozwiązania w modelu ‘managed service’.
Rozwiązania
W ramach projektu nasz zespół był odpowiedzialny za całość procesu i wdrożenia, w tym również zadbał o zgodność danych między Euroins a UFG.
We współpracy stanęliśmy przed następującymi wyzwaniami:
- Przeprowadzenie Euroins przez ścieżkę rejestracyjną i wdrożenie platformy integracyjnej na podstawie BrokerUFG,
- Szybkie uruchomienie sprzedaży polis komunikacyjnych w modelu partnerskim,
- Wsparcie wielojęzycznego (polski, angielski, bułgarski) interfejsu użytkownika,
- Najwyższa możliwa dostępność usługi i jej automatyzacja.
Efekty
W zaledwie dwa miesiące Euroins stał się rozpoznawalnym na polskim rynku zakładem ubezpieczeń, który zajął pierwsze miejsce w rankingu UFG w kategorii „średni wolumen” za rok 2020 ze wskaźnikiem końcowym 90,93%!
Mechanizm zasilania UFG w trybie online umożliwił raportowanie nie tylko zawartych polis, lecz również przekazuje do UFG dane dotyczące szkód i odszkodowań. Wdrożenie BrokerUFG sprawiło, że wskaźniki jakościowe Euroins od początku stały na wysokim poziomie.
Autorskie rozwiązanie wspiera zakład ubezpieczeń we wszystkich elementach wymaganych ustawowo. Dzięki wbudowanej automatyzacji w obszarach zasilania, zapytań i kooperacji BrokerUFG optymalizuje koszty związane z realizacją procesów ubezpieczeniowych. W naszym produkcie pojawiają się kolejne moduły będące odpowiedzią na nowe inicjatywy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Dodatkowo, nasi specjaliści monitorują, utrzymują i rozwijają platformę, dzięki czemu Euroins może skupić się na rozwoju sprzedaży i wprowadzaniu nowych produktów na rynek.
– Wchodząc do Polski, wiedzieliśmy, że musimy zaproponować klientom najnowocześniejsze i najbardziej efektywne rozwiązania, a jednocześnie wypełnić obowiązek ustawowy oraz wiele wymogów określonych w naszej umowie z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. Dzięki wsparciu partnerów z ProService Finteco, którzy przeprowadzili dla nas integrację z UFG, sprawnie uruchomiliśmy działalność komercyjną w zaledwie dwa miesiące. Możemy korzystać z narzędzia, które spełnia oczekiwania agentów, nasze wszystkie potrzeby i zostało opracowane w trzech językach: polskim, angielskim i bułgarskim. Jest dla nas bezobsługowe, dzięki czemu możemy się skupić na podstawowej działalności operacyjnej, oraz rośnie razem z nami – wraz ze wzrostem naszego portfela polis komunikacyjnych.
Potwierdzeniem słuszności podejścia Euroins jest pierwsze miejsce w rankingu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Gdyby nie BrokerUFG, byłoby to o wiele trudniejsze i bardziej kosztowne – mówi Roman Lesiak z Euroins.
Adam Smółkowski
Przemysław Czapliński
ProService Finteco