Kampania „Bliżej siebie” pod patronatem PZU Zdrowie

0
384

Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna „Bliżej Siebie” na temat zdrowia psychicznego w środowisku pracy. W ramach inicjatywy powstaje internetowa baza wiedzy oraz raport podsumowujący potrzeby w tym zakresie. PZU Zdrowie zostało partnerem głównym kampanii.

Celem kampanii jest przełamanie tabu i pokazanie, że zdrowie psychiczne jest naturalnym elementem również w życiu zawodowym. Rozmowa na jego temat niesie korzyści zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy, a szczera komunikacja i empatia w organizacji są skutecznymi narzędziami chroniącymi przed wypaleniem zawodowym.

Ważnym elementem akcji jest badanie oraz raport na temat problemów i potrzeb z zakresu zdrowia psychicznego, jakie występują w firmach, a także komunikacji w obszarze kondycji emocjonalnej prowadzonej przez pracodawców. Premiera raportu odbędzie się w czerwcu.  W ramach kampanii powstaje również baza wiedzy, która zawiera informacje o samej kampanii, organizatorach i jej przebiegu, jednak przede wszystkim na temat zdrowia psychicznego w środowisku pracy i sposobach komunikacji.

‒ Hasło kampanii „Bliżej Siebie” rozumiemy szeroko: bliżej potrzeb pracownika i pracodawcy. Troska o zdrowie psychiczne to wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Naszą aktywność partnerską prowadzimy w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ nakierowane na zdrowie, między innymi Cel 3 – Dobre zdrowie i jakość życia oraz Cel 4 – Dobra jakość edukacji. Kampania „Bliżej siebie” jest inicjatywą, która z pewnością wspiera te cele i przyczynia się do poprawy kompetencji zdrowotnych społeczeństwa – mówi Karolina Helmin-Biercewicz, członkini zarządu PZU Zdrowie odpowiedzialna za obszar marketingu, komunikacji, sponsoringu i doświadczeń pacjenta.

W kampanię zaangażowały się liczne instytucje. Patronatu honorowego udzielili: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Główny Inspektor Pracy i Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy. Wspierają ją także: Business Centre Club, Wydział Psychologii UW, Fundacja Nie Widać Po Mnie, Trend House, Fundacja Venture Café, CIC Warsaw, Dream Employer Hub, TEDxWarsawWomen, Stowarzyszenie Branży Eventowej i Fundacja IRIJ.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)