Klucz do bezpieczeństwa finansowego klientów jest w twoich rękach

0
672

Jako doradcy ubezpieczeniowi doskonale wiemy, że stabilna praca, dobre dochody i pokaźne oszczędności nie zawsze gwarantują bezpieczeństwo finansowe. Wystarczy jedno nieprzewidziane zdarzenie, jak choroba lub wypadek. Dlatego tak ważna jest wiedza o możliwościach kompleksowego zabezpieczenia.

Potrzeba niesienia pomocy przez edukowanie moich odbiorców i doradztwo z zakresu ubezpieczeń obudziła się we mnie na długo przed 2020, bo już w 2004 r., kiedy to rozpoczęłam pracę w tej branży. Pierwsze filmiki i publikacje mające na celu wyjaśnianie, o co w tych ubezpieczeniach tak naprawdę chodzi, tworzyłam jeszcze w 2018 r. Ale po wybuchu pandemii moje działania nabrały większej intensywności.

Poczułam, że skoro wszyscy, chcąc nie chcąc, weszliśmy do świata online, to ja też będę tam razem z innymi, by się wzajemnie wspierać, inspirować i dodawać otuchy. I choć działałam w tej przestrzeni bardzo intuicyjnie, to dzięki moim treściom docierałam do coraz większej grupy odbiorców, którzy w dużej mierze zostawali również moimi klientami. Od tamtego czasu 90% klientów trafia do mnie z moich profili w mediach społecznościowych, a ja nadal tam z nimi jestem i edukuję ich każdego dnia.

Od mikrodziałań do wielkiej zmiany

Niech ubezpieczenia przestaną być tematem tabu. Razem możemy to zmienić.

Dlaczego o tym piszę? Bo zauważyłam, że wiele osób z branży poszło moim śladem – i to wspaniale! Im więcej będzie ogólnie dostępnych, jakościowych materiałów edukacyjnych, przygotowanych przez praktyków, napisanych czy powiedzianych przystępnym i zrozumiałym językiem, tym lepiej. Zyskają na tym zarówno nasi potencjalni klienci, jak i my – doradcy, bo dobrze jest doradzać osobom świadomym zarówno zagrożeń, jak i swoich potrzeb.

Mamy realny wpływ na szerzenie świadomości ubezpieczeniowej wśród naszych odbiorców – wykorzystajmy to. Największe zmiany zaczynały się zawsze od pierwszego kroku, zatem możemy je zainicjować naszą codzienną aktywnością w sieci. Efekt może być spektakularny – Polacy zaczną wreszcie stawiać siebie i bezpieczeństwo swoich bliskich na pierwszym miejscu, a nie, tak jak jest teraz – na ostatnim. Działajmy i zmieniajmy świat na lepszy, ale działajmy mądrze.

Masterclass

Jeśli jesteś doradcą i nie masz jeszcze ani strony internetowej, ani swojego zawodowego profilu na żadnym portalu społecznościowym, tworzenie własnych treści oznacza czarną magię, ale chciałbyś się w tym sprawdzić i dzięki temu zwiększyć swoją sprzedaż, to wiedz, że nie musisz od razu skakać na głęboką wodę.

Mam dla ciebie koło ratunkowe – mój Masterclass dla doradców ubezpieczeniowych, którzy potrzebują więcej, chcą stworzyć markę eksperta i edukować innych. I nie tylko osoby z najbliższego grona, tylko setki czy nawet tysiące nowych odbiorców.

Dzięki odpowiedniemu oszlifowaniu możesz stać się pięknym brylantem naszej branży. Pamiętaj, klienci lubią kupować od ekspertów, więc zostań jednym z nich.

W kolejnej publikacji opowiem o tym, jak kompleksowo zabezpieczyć polisą głównego żywiciela rodziny.

Dorota Rembiszewska

Court of the table MDRT, dyrektorka filii Polisa na miarę, mentorka, autorka Masterclass dla doradców ubezpieczeniowych