Rozmowa z Arkadiuszem Piątkiem, dyrektorem zarządzającym MediSky International w Polsce
Aleksandra E. Wysocka: – Jakie trendy są obecnie najistotniejsze na rynku ubezpieczeń zdrowotnych?
Arkadiusz Piątek: – Sytuacja państwowej służby zdrowia nie napawa optymizmem. Nie sądzę, by w najbliższych latach była jakakolwiek szansa na jej poprawę. Prawdopodobnie będzie jeszcze gorzej, ponieważ pandemia już zrobiła swoje. Jej skutki będą odczuwalne przez wiele lat.
Dość dynamicznie rozwija się prywatny sektor medyczny, ale jeśli skupimy się na leczeniu np. nowotworów, to nadal jesteśmy w tyle za większością krajów choćby w samej Unii Europejskiej.
Na naszym rynku króluje wszechobecny abonament, ale czy to jest rozwiązanie? Raczej nie, ponieważ gdyby tak było, poziom opieki medycznej w Polsce byłby wysoki. Niestety tak nie jest.
Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome. Na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, a pandemia tylko przyspieszyła ten proces. Jednym z tych nowatorskich rozwiązań jest oferta międzynarodowych ubezpieczeń zdrowotnych MediSky.
Współpracujecie od niedawna z AXA Partners – skąd taki pomysł? Na czym dokładnie polega współpraca?
– Przy wyborze partnera zależało nam na współpracy z globalnym ubezpieczycielem, silną i rozpoznawalną marką, która ma dobrą reputację u klientów indywidualnych oraz brokerów. Taką firmą jest właśnie AXA.
Nasi klienci oczekują najwyższej jakości usługi i MediSky im to zapewnia. Z kolei AXA daje gwarancję pokrycia kosztów nawet najbardziej skomplikowanych procedur medycznych. Nasi klienci mogą czuć się bezpiecznie.
Wprowadzacie nowe produkty. Do kogo są one skierowane?
– Produkty są skierowane do osób indywidualnych, ich rodzin oraz do firm, głównie do kadry menedżerskiej. Nasze rozwiązania spotykają się z zainteresowaniem u osób świadomych oraz oczekujących i poszukujących najwyższych standardów opieki zdrowotnej.
Są to produkty klasy premium. Mam świadomość, że może sobie na nie pozwolić ta bardziej zamożna część społeczeństwa.
Jaki jest dokładnie zakres produktów?
– Jest to kompleksowa opieka zdrowotna. Poczynając od pierwszej pomocy, konsultacji lekarskich, diagnostyki, badań ambulatoryjnych, rehabilitacji, stomatologii, profilaktyki, przeszczepów, a kończąc na hospitalizacji, porodach, zaawansowanych operacjach oraz leczeniu nowotworów.
Każdy z pakietów zawiera drugą opinię medyczną. Sumy ubezpieczenia wynoszą do 2 mln euro. Nasi klienci są wspierani przez nasz assistance działający 24 godziny na dobę. Terytorium ochrony ubezpieczeniowej może obejmować cały świat razem z USA.
Ogromną zaletą naszego ubezpieczenia jest to, że klienci nie są przywiązani do konkretnej sieci i mogą wybrać dowolną placówkę medyczną z najlepszą dostępnością oraz jakością usług, a za wszystko zapłacą kartą prepaidową MediSky.
W jaki sposób zaplanowaliście dystrybucję?
– Obecnie współpracujemy z kilkunastoma największymi brokerami w Polsce. Jesteśmy otwarci na nowe kontakty. Liczymy też na współpracę z agentami ubezpieczeniowymi.
Przygotowaliśmy także bardzo atrakcyjną zniżkę dla współpracujących brokerów i agentów, którzy będą mogli skorzystać z naszych ubezpieczeń. Zależy nam, by poznali nasze usługi od tej praktycznej strony. Powinno się to przełożyć na ich znajomość produktu oraz wyniki sprzedaży.
Klienci indywidualni mogą kupić pakiety, kontaktując się z naszymi doradcami lub online na stronie internetowej.
Jakie macie plany i cele biznesowe na 2021 r.?
– Zależy nam na wypromowaniu marki. Chcemy, by MediSky w oczach klientów oraz pośredników był postrzegany jako profesjonalny partner i ekspert w dziedzinie międzynarodowych ubezpieczeń zdrowotnych, tak jak się to dzieje od wielu lat w przypadku naszych spółek z grupy MediHelp w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Mamy pomysły na nowe produkty, które podążają za zmieniającym się rynkiem i potrzebami klientów. Chcemy łączyć ubezpieczenia z nowymi technologiami, tak by ułatwiać życie klientom. Ich satysfakcja jest dla nas najważniejsza!
Gdzie można się więcej dowiedzieć o nowych produktach?
– Wszystkie informacje można znaleźć na naszej stronie www.medisky.pl.
Zapraszam serdecznie do kontaktu z biurem pod numerem telefonu 22 826 11 46
lub e-mailowo office@medisky.pl.
Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka