Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała, że od 1 lutego na stronie fintech.gov.pl oprócz standardowych kanałów komunikacji funkcjonuje specjalny chatbot. Udziela on pomocy w uzyskaniu odpowiedzi na wybrane pytania dotyczące m.in. programu Innovation Hub, piaskownicy wirtualnej, PSD2 lub crowdfundingu.
Chatbot wykorzystuje silnik przetwarzania języka naturalnego oraz sztuczną inteligencję. Dzięki zastosowaniu tych technologii odpowiedzi na zadawane pytania są szybkie, a konwersacja z chatbotem okazuje się prosta i przypomina rozmowę z człowiekiem.
Nowe narzędzie jest w początkowej fazie rozwoju, dlatego KNF zachęca do jego testowania i do pomocy w jego udoskonalaniu poprzez prowadzenie z nim rozmów i zadawanie pytań. Każda interakcja pozwoli na dopracowanie odpowiedzi, a także na rozszerzenie katalogu tematów budzących szczególnie duże zainteresowanie. Chatbot jest dostępny w formie widżetu graficznego.
(AM, źródło: KNF)