Konferencja prasowa Igi Świątek w PZU

0
1204

W poniedziałek 15 marca Iga Świątek wzięła udział w konferencji prasowej w warszawskiej siedzibie PZU – swojego Głównego Partnera. Tenisistka podsumowała dotychczasowe występy i zdradziła część planów na obecny sezon. Odpowiadała też na szereg pytań dziennikarzy i internautów dotyczących przygotowań i gry na korcie, życia w warunkach ogromnego zainteresowania opinii publicznej czy ulubionych lektur.

Konferencja była transmitowana online i spotkała się z ogromnym zainteresowaniem internautów. W ciągu pierwszych kilku godzin tylko na twitterowym profilu PZU wydarzenie obejrzało prawie 50 tys. osób. Tenisistka podkreśla, że chociaż ogromne zainteresowanie fanów jest bardzo miłe i daje jej siłę, to stara się zachować do tej fali popularności zdrowy dystans. – Nie postrzegam siebie jako najlepszej zawodniczki. Jestem tą samą Igą, jaką byłam, będąc daleko w rankingu WTA. Cieszę się, że dzięki temu, że osiągam sukcesy, mogę promować polski sport. Największą satysfakcję mam, kiedy młode pokolenie sięga po rakietę i też chce grać w tenisa – mówiła Iga Świątek.

Spotkanie otworzyła prezes PZU SA, dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, gratulując zawodniczce zwycięstwa w Adelajdzie i twardej walki w pozostałych turniejach.

– Jesteśmy dumni z tego, że wspieramy tak utalentowaną zawodniczkę, która promuje Polskę, polski sport, aktywny i zdrowy tryb życia oraz markę PZU. Bardzo ważne dla nas jest to, że Iga Świątek prezentuje również wielką klasę na korcie i poza nim, jest uosobieniem ambicji, a zarazem pracowitości i skromności oraz fair play. To są wartości, które jako PZU cenimy i chcemy upowszechniać – mówiła prezes PZU SA.

Beata Kozłowska-Chyła wskazała, że młoda gwiazda polskiego tenisa dostarcza fantastycznych emocji sportowych i daje radość milionom kibiców w na całym świecie, co ma dodatkowe znaczenie w obliczu pandemii.

– Dla Grupy PZU, która działa w pięciu krajach i ma duże ambicje międzynarodowe, Iga jest znakomitą ambasadorką – dodała. Już niedługo tenisistkę będzie można zobaczyć w kampanii reklamowej ubezpieczyciela.

Pytana o najważniejszy cel w tym roku, Iga Świątek nie miała wątpliwości – to Igrzyska Olimpijskie w Tokio. – Są dla mnie najważniejsze, ale też chcę je traktować jak kolejny turniej. Bo skoncentrowanie się tylko na nich wiązałoby się z niepotrzebną presją – zaznaczyła.

Podczas konferencji Iga Świątek i Beata Kozłowska-Chyła podpisały kostium, w którym tenisistka grała na ostatnich turniejach. W przyszłości trafi on na licytację, z której dochód przekazany zostanie cel charytatywny.

Retransmisja konferencji: 

(AM, źródło: PZU)