Brytyjscy konsumenci coraz mocniej opowiadają się za różnorodnością w zarządach ubezpieczycieli. Wielu chce szerszej reprezentacji kobiet i mniejszości etnicznych na stanowiskach kierowniczych. Mimo pewnego postępu, sektor ubezpieczeniowy nadal pozostaje w tyle za innymi branżami pod względem inkluzywności.
Narastająca presja konsumencka sygnalizuje, że różnorodność na stanowiskach decyzyjnych może niebawem stać się krytycznym kryterium dla ubezpieczycieli. Podczas gdy wszystkie branże są krytykowane za niedostatek inkluzywności, ubezpieczenia są szczególnie opieszałe w promowaniu różnorodności we władzach. Około połowy (50,7%) brytyjskich konsumentów biorących udział w ubezpieczeniowej ankiecie konsumenckiej z IV kw. 2024 r. chciałoby widzieć w zarządach największych ubezpieczycieli więcej kobiet, a 46,4% respondentów uważa, że za mało jest przedstawicieli mniejszości etnicznych.
Stowarzyszenie Ubezpieczycieli Brytyjskich (ABI) obliczyło, że odsetek kobiet na wyższych stanowiskach menedżerskich i dyrektorskich w branży wynosił 32%, a mniejszości etnicznych 11% w 2022 r. Społeczny składnik ESG, w którym mieści się różnorodność, był do tej pory drugoplanowy wobec kwestii środowiskowych, zwłaszcza w wymiarze presji konsumenckiej.
(AC, źródło: Global Data)