Laury dla prezesów ERGO Hestii i InterRisk, UNIQA intensyfikuje zapobieganie hejtowi

0
981

Miniony tydzień przyniósł kilka nagród dla przedstawicieli środowiska ubezpieczeniowego. Wyróżnienia otrzymali m.in. prezesi Grupy ERGO Hestia oraz InterRisk. Z kolei UNIQA rozpoczęła współpracę z Fundacją Zwolnieni z Teorii. W ramach wspólnego przedsięwzięcia uczniowie szkół średnich i studenci zorganizują projekty społeczne dotyczące hejtu w internecie.

Prezes Grupy ERGO Hestia Piotr M. Śliwicki został odznaczony medalem Przyjaciel Integracji. To nagroda za wieloletnie wspieranie przedsięwzięć w zakresie inkluzywności społecznej oraz zwiększania wrażliwości na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Medal jest przyznawany od 1997 roku przez Fundację Integracja. Otrzymują go organizacje, firmy i osoby, które wyróżniają się otwartością oraz działalnością na rzecz środowiska nie z formalnego obowiązku, ale w ramach realizacji społecznej odpowiedzialności swojego przedsiębiorstwa.

– Szerzenie idei równości i akceptacji to niezwykle istotny element działalności ERGO Hestii od samego jej początku. To z tej idei narodziła się Fundacja Integralia, wspierająca osoby z niepełnosprawnościami w poszukiwaniu pracy, która odpowiada ich kompetencjom. W ciągu ponad 30 lat udało nam się w Sopocie stworzyć środowisko pracowników pełne szacunku i tolerancji, w którym każdy może czuć się sobą – podkreślił Piotr M. Śliwicki.

W imieniu laureata nagrodę odebrała prezes Fundacji Integralia Monika Truszkowska-Bednarek.

Laur Klienta dla InterRisk

Z kolei InterRisk zdobył Laur Klienta w kategorii „Odpowiedzialna firma”. Nagroda jest przyznawana w wyniku przeprowadzanego od 17 lat plebiscytu powszechnej popularności produktów oraz usług. Godła Laur Klienta stały się potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek na  rynku, a tym samym formą zbiorowej rekomendacji tendencji konsumpcyjnych. Przyznawany certyfikat jest pochodną tego, jak konsumenci postrzegają dany produkt, usługę lub firmę w kontekście jakości i innowacyjności. „Zdobycie tego wyróżnienia jest dla InterRisk powodem do dumy, a także motywacją do nieustannej pracy nad poprawą jakości świadczonych usług” – podkreślił ubezpieczyciel.

Uczniowie pomogą w walce z hejtem

Na uwagę zasługiwał także inny akcent niezwiązany z podstawową działalnością ubezpieczycieli, jakim było nawiązanie przez UNIQA współpracy z Fundacją Zwolnieni z Teorii. To kolejna organizacja, z którą firma wspólnie prowadzi projekt związany z edukacją na temat problemu hejtu w internecie. Z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema współorganizował warsztaty na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców w szkołach podstawowych w całej Polsce. Z kolei współpracując z Fundacją Zwolnieni z Teorii, trafi do uczniów szkół średnich i studentów. W ramach programu uczestnicy z całego kraju zorganizują projekty społeczne dotyczące problemu hejtu. Oddolne działania młodych ludzi, jakimi będą warsztaty, wydarzenia, kampanie w Internecie i aplikacje, zamienią się w autentyczną formę walki z hejtem.

– UNIQA od lat angażuje się w działania edukacyjne i komunikacyjne związane z problemem hejtu w Internecie. Chcemy być marką, która wsłuchuje się w głos klienta i reaguje na problemy szybko zmieniającego się świata. Życie dzieci i nastolatków w coraz większym stopniu przenosi się do sieci, co sprawia, że są oni coraz bardziej narażeni m.in. na hejt w Internecie. Dlatego we współpracy z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema prowadzimy warsztaty edukacyjne, które mają pomóc uczniom, nauczycielom i rodzicom w radzeniu sobie z tym trudnym zjawiskiem. Teraz we współpracy z Fundacją Zwolnieni z Teorii oddajemy głos uczniom – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką UNIQA. – Wierzymy, że ich wrażliwość, kreatywność i empatia pozwolą znaleźć rozwiązania, które realnie pomogą rówieśnikom dotkniętym przez hejt w Internecie. Wspierać ich będą mentorzy – dodaje.

Dodatkowym atutem programu jest to, że uczestnicy nauczą się pracy w zespole i zarządzania projektami oraz otrzymają międzynarodowe certyfikaty.

– Uczestnicy będą realizować projekty w prawdziwym życiu przy wsparciu Fundacji poprzez platformę edukacyjną do zarządzania projektami zwolnienizteorii.pl, mentorów ZWZT oraz grupę uczestników na Facebooku. Na potrzeby tego programu powstanie 30–40 zespołów młodzieży, która będzie działać pod patronatem UNIQA. Ponadto 10 przeszkolonych pracowników UNIQA zostanie mentorami projektów społecznych. Efektem będzie także minimum 15 projektów młodzieży walczących z hejtem ukończonych w prawdziwym życiu – mówi Emir Chahed, menedżer programów ESG Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Fundacja Zwolnieni z Teorii jest organizatorem największej olimpiady dla uczniów szkół średnich i studentów. Zadaniem uczestników jest wymyślenie, a następnie zorganizowanie w zespole własnego projektu społecznego. – W ten sposób młodzi robią coś dla innych, a przy tym sami uczą się współpracy i zarządzania projektami. Pracujemy z uczniami z 25% liceów i techników. Nasi uczestnicy zrealizowali już w sumie 4,5 tys. projektów społecznych, które dotarły do 35 mln odbiorców – mówi Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Program rozpoczął się w listopadzie 2022 roku i potrwa do kwietnia 2023 roku.

(AM, źródło: ERGO Hestia, InterRisk, UNIQA)