Leadenhall Insurance System, w skrócie LIS, to nowa platforma transakcyjna, która jest efektem ponad 24-miesięcznej pracy zespołu ekspertów, począwszy od specjalistów UX i analityków, przez programistów oraz testerów, a kończąc na osobach doskonale rozumiejących sprzedaż i obsługę klienta.
Leadenhall Insurance System to również nowe podejście do modelu dystrybucji opartego na doświadczeniach ze świata e-commerce i obserwacji pracy pośrednika z klientem w okresie pandemii.
Mobilność przede wszystkim
Nikt nie ma chyba wątpliwości, że telefon komórkowy dawno przestał być tylko urządzeniem do rozmów, a stał się centrum zarządzania danymi i komunikacji w wielu aspektach naszego życia. To na nim korzystamy z bankowości, płacimy za usługi, zamawiamy jedzenie, dokonujemy zakupów i konwersujemy z innymi via e-mail, komunikator czy media społecznościowe.
Nie zawsze pośrednik, jak i klient może być przy komputerze, ale zawsze pod ręką ma swojego smartfona. Dlatego w LISie postawiliśmy na pełną responsywność, dzięki czemu niezależnie od tego, gdzie obecnie jestem i z jakiego sprzętu korzystam, system dostosowuje się do mojego urządzenia. I nie chodzi tylko o skalowanie ekranów, ale również o przebieg ścieżki sprzedaży, ponieważ to prostota przejścia przez formularze, intuicyjność obsługi i natywne komunikowanie się na linii pośrednik – klient decydują o wartości systemu.
Kontrola procesu sprzedaży
Nowością jest inne niż dotychczas podejście do prowadzenia obsługi klienta, które łączy transakcyjność z modelowaniem ścieżki sprzedaży, jaką znamy z systemów CRM. Centrum pracy z klientem jest tzw. Sprawa, czyli elektroniczna teczka, w której znajduje się pełna historia interakcji, jaka zaszła między pośrednikiem i klientem w procesie sprzedaży danego produktu ubezpieczeniowego wraz z kompletną dokumentacją od wniosku, przez oferty, aż po polisę.
Dzięki temu już na pierwszy rzut oka w Sprawę dystrybutor widzi, na jakim etapie ścieżki jest z klientem, jakie kolejne możliwe kroki może wykonać oraz może mieć wgląd w pełną historię dotychczasowych działań. Jest to szczególnie istotne, gdyż pośrednik, który zazwyczaj obsługuje kilkunastu klientów w tym samym czasie, ofertuje ich w różnych systemach i nie ma głowy ani czasu do tego, aby pamiętać każdy krok, jakiego dokonał w ścieżce sprzedaży.

Angażowanie klienta kluczem do zwiększania przychodów
Mimo że ubezpieczenia to tradycyjna branża, nie zmienia to faktu, że również do niej coraz mocniej przenikają rozwiązania, jakie znamy z rynku e-commerce, i to nie tylko w zakresie technologii. Dobitnie pokazał to okres pandemii, kiedy funkcjonowaliśmy w reżimie lockdownów. Wszystkie trendy, jakie znamy z e-handlu, wskazują, że angażowanie klienta w proces zakupowy zwiększa szansę na konwersję, czyli finalizację umowy. Na im wcześniejszym etapie ścieżki sprzedaży to robimy, tym dynamiczniej rosną szanse na pozyskanie klienta.
Z drugiej strony dystrybutorzy mają coraz więcej obowiązków regulacyjnych (RODO, APK, AML itd.), co powoduje, że więcej czasu spędzają na biurokracji niż na czynnościach stricte sprzedażowych, a przecież to właśnie one realnie wpływają na liczbę pozyskanych klientów, sprzedanych polis i zwiększenie przychodów z prowizji.
Dzięki temu, że w autonomiczny sposób możemy delegować część czynności w procesie sprzedaży na potencjalnego ubezpieczonego, zyskujemy podwójnie: zwiększamy szansę na sprzedaż oraz otrzymujemy dodatkowy czas, który możemy poświęcić na pozyskiwanie nowych klientów lub up-selling do bazy dotychczasowych ubezpieczonych.
LIS pozwala zaangażować klienta już na pierwszym etapie ścieżki sprzedaży, tj. podczas wypełniania formularza wniosku, stanowiącego centrum informacji o kliencie, ryzyku, jakie chce ubezpieczyć, oraz zakresie ochrony, jakiego oczekuje. Dotyczy to zarówno prostych produktów, jak również bardziej skomplikowanych, gdzie zbieramy wiele informacji zdrowotnych (polisy na życie) lub finansowych (polisy D&O).
Klient może tego dokonać w sposób w pełni bezpieczny, z zastosowaniem podwójnej weryfikacji (e-mail i SMS) na swoim smartfonie, tablecie lub komputerze. W każdej chwili może skontaktować się z poziomu systemu ze swoim doradcą, wysłać mu wiadomość lub zrezygnować z samodzielnej pracy i oddać dalsze prowadzenie sprawy w ręce doradcy. Co ważne, dystrybutor w żadnym momencie nie traci kontroli nad procesem sprzedaży, ponieważ jego kolejne kroki (oferta, polisa) należą do doradcy.

To dopiero początek
Mimo że LIS już dzisiaj oferuje wiele funkcjonalności, to traktujemy to jako fundament do rozwoju platformy. W kolejnych kwartałach będziemy oddawać naszym partnerom nowe narzędzia wspierające sprzedaż, oszczędzające czas spędzony na obsłudze oraz zwiększające przychody. Wszystko po to, aby współpraca z Leadenhall dawała jeszcze większą jakość i przede wszystkim wartość, którą nie zawsze można zmierzyć liczbami.