W dniach 20 i 21 listopada odbędzie się druga edycja konferencji „Leasing a ubezpieczenia”. Spotkanie ekspertów obu branż, organizowane przez Związek Polskiego Leasingu obejmie kilkanaście merytorycznych paneli dyskusyjnych, pięć warsztatów oraz zajęcia integracyjne Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Celem konferencji jest wymiana wiedzy i doświadczeń dwóch silnych branż sektora finansowego. – Eksperci skupią się na wyznaczeniu trendów i określeniu wizji rozwoju leasingu i ubezpieczeń w dynamicznie zmieniających się realiach gospodarczych – zapowiada Monika Constant, prezeska zarządu Związku Polskiego Leasingu.
Klient w roli głównej
Podczas spotkania specjaliści omówią zagadnienia z takich obszarów jak digitalizacja procesów i procedur, wybrane aspekty prawne, właściwe zarządzanie szkodowością oraz klientocentryzm, czyli obszar wyznaczający kierunek rozwoju obu branż.
– Tegoroczna edycja konferencji to doskonała okazja, by w gronie ekspertów branży leasingowej i rynku ubezpieczeń porozmawiać o tym, co dla ubezpieczeń w leasingu jest ważne, co stanowi największe wyzwania i w jaki sposób możemy wykorzystać wszechobecną technologię do dalszego rozwoju branży. Wiemy, jak ważny jest klient i słuchanie jego potrzeb. Te dwa dni konferencji są więc doskonałą okazją, by z jednej strony opowiedzieć o naszej wizji polskiego rynku ubezpieczeń w leasingu, ale z drugiej wsłuchać się w to, jak kondycję tego rynku widzą i jakich rozwiązań potrzebują uczestnicy rynku leasingowego – mówi Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. Klienta Korporacyjnego PZU, firmy będącej partnerem tytularnym konferencji.
Odrębna część konferencji zostanie poświęcona tematyce ESG.
– Obok nowych tematów konferencja „Leasing a ubezpieczenia” zaskoczy swoich gości również nowymi formami dzielenia się wiedzą. Partnerzy konferencji przygotowali pięć dodatkowych zajęć w formie warsztatów, z których każdy stacjonarny uczestnik konferencji będzie mógł wybrać dwa najbardziej go interesujące. Tematy warsztatów odnoszą się do dziedziny prawa, podatków, optymalizacji i kontroli wydatków czy zarządzania agile – podkreśla Monika Constant.
Mocne zaplecze merytoryczne
Merytorykę konferencji – obok członków ZPL oraz ich spółek-córek wyspecjalizowanych w ubezpieczeniach – współtworzy kilkunastu partnerów. Są to firmy z branż ubezpieczeniowej, m.in. TUiR Warta i STU ERGO Hestia, a także branży cyfrowej, przedstawiciele kancelarii prawnych oraz eksperci z dziedziny budowy społeczeństwa digitalnego, zrównoważonego rozwoju czy psychologii i behawioryzmu.
– Technologia dostarcza nam narzędzia i algorytmy, które pozwalają skupić się na potrzebach klientów i w sposób holistyczny zarządzać ich doświadczeniami na każdym etapie współpracy. To, jak ją wykorzystamy, zdecyduje o rozwoju rynku ubezpieczeń w leasingu w najbliższych latach. O wizji i kierunkach tego rozwoju z perspektywy lidera rynku opowiedzą eksperci PZU w licznych panelach dyskusyjnych – dodaje Jakub Sajkowski.
Panele dyskusyjne, prezentacje i warsztaty poprowadzi niemal 60 prelegentów. W wydarzeniu w formie stacjonarnej weźmie udział 200–250 osób, a zdalnie, poprzez streaming – około 100–200 uczestników.
– Dążymy do tego, aby konferencja „Leasing a ubezpieczenia” była dla naszych gości niezapomnianym przeżyciem. Wśród niespodzianek, które przygotowaliśmy dla uczestników obecnych na miejscu, są uroczysta kolacja, możliwość prowadzenia biznesowych rozmów do późna i w nieformalnej atmosferze oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Jesteśmy także ciekawi reakcji gości konferencji na wspólne aktywności w mniejszych grupach, pozwalające na integrację osób reprezentujących różne branże, wizje biznesowe, umiejętności i temperamenty. Gotowanie w małych grupach, a następnie degustacja potraw ocenionych i nagrodzonych przez jury, to niezwykłe wyzwanie – podkreśla Monika Constant.
Konferencja odbędzie się w dniach 20–21 listopada, w Hotelu Warszawianka w Jachrance pod Warszawą. Szczegółowe informacje, przebieg konferencji oraz zdalna rejestracja są dostępne na stronie internetowej wydarzenia.
(AM, źródło: ZPL, gu.com.pl)