Lekarze chcą zawsze

0
670

Realizując kampanie pozyskiwania leadów ubezpieczeniowych dla zaprzyjaźnionych multiagentów, coraz lepiej poznaję grupy docelowe. Cytując klasyka – „ciągle się uczę”. To genialne uczucie!

Wszystkie nowe odkrycia od razu wykorzystuję do optymalizacji kampanii pozyskującej biznes ubezpieczeniowy dla agentów.

Dzisiejszy przykład płynie właśnie z kampanii, w której pozyskuję leady ubezpieczeniowe na ubezpieczenie od utraty dochodu dla lekarzy. Dokładniej mówiąc – dla pracowników ochrony zdrowia. Nie służby zdrowia, tylko ochrony. Tak, o tym też się dowiedziałem, pozyskując leady ubezpieczeniowe. Klienci od razu mnie poprawili, komentując, że służby zdrowia nie ma już od kilku lat… Ale do konkretów.

Jednym z największych odkryć, jakiego dokonałem, pomagając multiagentom w zwiększaniu sprzedaży, jest fakt, że… lekarze chcą zawsze! Co się kryje pod tym clickbaitowym tytułem?

Otóż, o ile klienci na ubezpieczenia na życie w weekendy chcą odpocząć od mało przyjemnych tematów ubezpieczeniowych, to na przykład pracownicy ochrony zdrowia mają stale potrzebę ubezpieczeniową. Klienci na „życie” po prostu nie wypełniają w weekendy leadów ubezpieczeniowych. I ja ich rozumiem – w weekend głowa chce odpocząć.

Dla lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek każdy czas jest dobry na wypełnienie leada. Może właśnie są na dyżurze? Może właśnie zakończyli dyżur i mieli agresywnego pacjenta? Sobota? Niedziela? Żaden problem. Wpadają nowe leady ubezpieczeniowe. Nowi klienci pokazują nam swoją potrzebę. Lipiec? Sierpień? Żaden problem. Kolejni pracownicy ochrony zdrowia chcą ubezpieczenie od utraty dochodu dla lekarzy.

Swoistą kumulację miałem w ostatnią niedzielę sierpnia. Pierwszy lead ubezpieczeniowy na ubezpieczenie od utraty dochodu dla lekarzy przyszedł o godz. 7 rano! Kolejny o 18.13, potem o 18:57. Następny po 20.00… Oczywiście telefony do tych leadów wykonałem w najbliższy dzień roboczy, czyli w poniedziałek.

Marcin Kowalik

Gdyby ktoś mnie jednak spytał przed uruchomieniem tej kampanii, czy pozyskiwać leady ubezpieczeniowe na ubezpieczenie od utraty dochodu dla lekarzy w weekend – bez chwili wahania odpowiedziałbym: Nie! Na weekend wyłączamy kampanię. Wtedy ludzie nie chcą o tym myśleć. A jednak… Człowiek uczy się całe życie.

Oczywiście te zachowania grupy docelowej klientów są przypuszczalnie specyficzne dla… tej grupy docelowej klientów. Ale jedno jest pewne – musimy z naszą reklamą, z naszym przekazem marketingowym, z naszą „twarzą” być tam, gdzie są nasi klienci końcowi, i o tej samej porze co oni. Tam, gdzie jest ich uwaga.

W kolejnym tekście postaram się opisać, jak wygląda konwersja tych leadów ubezpieczeniowych do sprzedaży polisy i co robimy, aby tę konwersję podnieść.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online