LINK4 doceni dobrych kierowców, ale najpierw sprawdzi ich styl jazdy

0
512

70% kierowców przyznaje, że przekracza dozwoloną prędkość, a jednocześnie 90% zdaje sobie sprawę z tragicznych skutków wypadków drogowych. Wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Pollster na zlecenie LINK4 potwierdzają, że choć Polacy deklarują troskę o bezpieczeństwo, to na drogach rzeczywistość wygląda inaczej. W odpowiedzi na te dane firma kontynuuje kampanię „Doceniamy Dobrych Kierowców”, której celem jest promowanie odpowiedzialnej jazdy i nagradzanie tych, którzy dbają o bezpieczeństwo.

– To, co dzieje się na polskich drogach, to poważny problem. Na szczęście coraz częściej słyszymy, że szybka jazda bez rozwagi to zwyczajny obciach. Ludzie zaczynają rozumieć, że kultura jazdy ma znaczenie. W LINK4 czujemy się odpowiedzialni za wspieranie tej zmiany i chcemy dawać kierowcom konkretne narzędzia do poprawy stylu jazdy – mówi Mikołaj Ciaś, wiceprezes LINK4.

Michał Gomowski, drugi wiceprezes LINK4, dodaje, że firma stawia na nagradzanie zamiast karania.

– Nie chcemy straszyć, lecz zachęcać do zmiany nawyków. Każdy uczestnik programu może zobaczyć, jak jeździ, poprawiać swój styl i zdobywać nagrody. To działa – sam testowałem aplikację i widzę, jak bardzo mobilizuje do uważniejszej jazdy – zapewnia.

Telematyka w ubezpieczeniach indywidualnych – LINK4, Warta i Wiener

Telematyka w ubezpieczeniach komunikacyjnych rozwija się w Polsce już od kilku lat, a na rynku funkcjonują programy oferowane przez Wartę i Wienera (dziś Compensa). Jednak ich podejście różni się od rozwiązania zaproponowanego przez LINK4.

Przypomnijmy, że program „Doceniamy Dobrych Kierowców” to już drugie podejście LINK4 do telematyki. W latach 2017–2023 firma realizowała inicjatywę „Kasa Wraca”, również we współpracy z NaviExpert. W tamtym okresie z oferty skorzystało 90 tysięcy kierowców, którzy monitorowali swój styl jazdy i otrzymywali zwroty części składki za bezpieczne poruszanie się po drogach.

Program Warta4U, wprowadzony w 2023 roku, pozwala klientom uzyskać do 30% zniżki na OC i AC po zainstalowaniu aplikacji mobilnej i korzystaniu z niej przez co najmniej trzy miesiące. Z kolei Wiener DRIVE koncentruje się nie tylko na analizie stylu jazdy, ale także na promowaniu bardziej ekologicznych nawyków, nagradzając płynną jazdę i oszczędność paliwa. Oba rozwiązania pozostały niszowe, z tym że Warta4U ma na celu głównie pozyskiwanie do portfela młodych kierowców już na etapie zakupu polisy, a więc bez oceny stylu jazdy. Tymczasem LINK4 ma nagradzać tych, którzy jeżdżą najbezpieczniej.

Floty napędzają telematykę, ale bariery pozostają

Największym sukcesem telematyki w Polsce pozostają ubezpieczenia flotowe, gdzie monitoring pojazdów już od dawna pomaga firmom obniżać koszty i poprawiać bezpieczeństwo kierowców. Na rynku klientów indywidualnych rozwój telematyki wciąż napotyka kilka kluczowych barier. Przede wszystkim niskie ceny obowiązkowego OC sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby dodatkowych oszczędności, które mogłaby przynieść telematyka. Kolejną przeszkodą jest ograniczona gotowość kierowców do dzielenia się swoimi danymi – obawy o prywatność i możliwość wykorzystywania danych do selekcji klientów wciąż są obecne.

Czy w Polsce jeździ się bezpieczniej? Statystyki dają do myślenia

Ze wstępnych danych wynika, że w 2024 roku na polskich drogach zginęło 1881 osób, co oznacza spadek o 0,6% względem 2023 roku. Jeszcze większy postęp widać w liczbie wypadków spowodowanych przez kierowców pod wpływem alkoholu – było ich 9,8% mniej, a liczba ofiar śmiertelnych zmniejszyła się aż o 28,8%.

Nadkomisarz Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji podkreśla, że choć spada liczba ofiar wypadków, to wyzwań wciąż nie brakuje.

– To dobre wiadomości, ale wciąż widzimy dużo do poprawy. Każde życie uratowane na drodze to sukces, ale problemem nadal jest nadmierna prędkość. Tylko w 2024 roku policjanci zatrzymali ponad 26 tysięcy kierowców, którzy w obszarze zabudowanym przekroczyli prędkość o więcej niż 50 km/h. To wzrost o ponad 10% w porównaniu do 2023 roku – wylicza.

NaviExpert – aplikacja, która pomaga kierowcom doskonalić styl jazdy

W ramach kampanii „Doceniamy Dobrych Kierowców” klienci LINK4 otrzymują dostęp do nawigacji NaviExpert, która pomaga analizować styl jazdy i przypomina o ograniczeniach prędkości. Aby dołączyć do programu, wystarczy kupić ubezpieczenie komunikacyjne w LINK4, pobrać aplikację i wprowadzić w niej numer polisy. Od 1 kwietnia ruszają kwartalne konkursy, w których do wygrania są kamery samochodowe, smartfony i bony paliwowe. Wystarczy przejechać co najmniej 500 km z włączoną aplikacją i dbać o płynność oraz bezpieczeństwo jazdy.

Czy telematyka przekona Polaków do ostrożniejszej jazdy? Refleksje agentów

Pola Witecka, członkini zarządu SGU Group, dostrzega w programie LINK4 duży potencjał i zwraca uwagę, że to szansa na rywalizację nie tylko ceną, ale i wartością dodaną.

– Ubezpieczenia komunikacyjne wciąż są sprzedawane głównie przez pryzmat ceny, ale ten program pozwala agentom konkurować czymś więcej – realną wartością dla kierowców. W naszej strukturze już zaprezentowaliśmy to rozwiązanie i zostało ono bardzo życzliwie przyjęte. To nie tylko dodatkowy argument sprzedażowy, ale też budowanie długoterminowych relacji z klientami. W takich programach kluczowe jest zaufanie – jeśli agent sam nie uwierzy w produkt, nie przekona do niego klientów – wskazuje.

Tomasz Porębski, członek zarządu ASAP, zauważa, że telematyka wciąż budzi wśród kierowców mieszane uczucia.

– Historia zna wiele telematycznych projektów, które poległy, bo kierowcy nie mieli do nich zaufania. LINK4 zrobiło to inaczej – nie stosuje kar, lecz nagrody. To duża różnica i może przesądzić o sukcesie tego programu. Ale to dopiero początek. Kluczowe pytanie brzmi: ilu klientów faktycznie zacznie z niego korzystać? Ilu z nich zainstaluje aplikację, ale zapomni ją włączyć po kilku tygodniach? Bo jeśli chcemy, żeby program działał, to musimy przekonać klientów, że naprawdę warto z niego korzystać na co dzień – podkreśla.

Każdy wypadek, którego uda się uniknąć, to sukces

Michał Gomowski podkreśla, że zamiast mówić o rewolucji, warto skupić się na konkretach.

– Nie zmienimy wszystkiego z dnia na dzień, ale jeśli uda się uniknąć choć jednego wypadku, to już jest sukces. Edukacja i promocja odpowiedzialnych postaw na drodze to inwestycja w bezpieczeństwo nas wszystkich. Każdy kierowca, który zdejmie nogę z gazu, to krok w dobrym kierunku.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie www.link4.pl/doceniamy-dobrych-kierowcow.

Aleksandra E. Wysocka