Lloyd’s wprowadził wartą wiele milionów funtów polisę dla powstającej branży prywatnych lotów kosmicznych. Produkt jest dostosowany do specyficznych potrzeb gwałtownie rozwijającego się nowego sektora kosmicznego, który według Lloyd’s może być siłą napędową potrojenia wielkości globalnego rynku kosmicznego do 2040 r.
Rozwiązanie o nazwie Llift Space jest dostępne tylko na rynku Lloyd’s i pozwala klientom na ochronę aktywów, począwszy od fazy przed startem, obejmującej transport i umieszczenie na rakiecie nośnej, przez fazę startową i operację na orbicie. Przeznaczone jest dla satelitów o wadze poniżej 300 kg. Polisa jest modułowa, więc klienci mogą wybierać elementy najbardziej im odpowiadające w każdej fazie.
Produkt ma wsparcie konsorcjum 18 syndykatów, wśród których wiodące są Brit i Hiscox MGA, z pojemnością 25 mln dol. na jedno ryzyko, i adresowany jest do sektora NewSpace. Sektor ten charakteryzuje się niższym kosztem i łatwiejszą drogą dotarcia w kosmos, otwarciem na przedsięwzięcia prywatne bogatych przedsiębiorców i innowacyjnych start-upów. Generuje on rosnący popyt na ubezpieczenia kosmiczne. W raporcie Lloyd’s „NewSpace: przysunąć nową granicę bliżej nas” napisano, że wartość globalnego rynku kosmicznego może wzrosnąć z 300 mld dol. dziś do 1 bln dol. dzięki firmom z sektora NewSpace.
(AC, źródło: Insurance Journal)