Zespół projektowy składający się z przedstawicieli Luxoft Poland, Murex i PZU zakończył wdrożenie systemu MX.3 dla PZU SA, PZU Życie oraz TFI PZU. Wprowadzone globalne rozwiązanie technologiczne kompleksowo obsługuje procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi i klientów w Grupie PZU.
Narzędzie oparte o system Murex (MX.3) zostało wdrożone w ramach projektu pod nazwą „Wall Street”. Umożliwia ono m.in. śledzenie wyników funduszy, kontrolę limitów ryzyka, zarządzenie portfelem w czasie rzeczywistym, zapewniając przy tym zgodność ze standardami i regulacjami rynkowymi. Rozwiązanie zapewnia także szybszy przepływ informacji pomiędzy departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji i minimalizuje ryzyko operacyjne.
Głównym celem wdrożenia nowej infrastruktury miały być automatyzacja oraz dostosowanie istniejących procesów, głównie w obszarach Front Office, Back Office, Treasury, Risk i Compliance, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości procesów zarządzania ze standardami rynkowymi i regulacyjnymi. Projekt „Wall Street” zapewnił Grupie PZU rozwiązanie typu front-to-back-to-risk, wspierające re-platforming poprzedniego ekosystemu IT PZU.
– Wdrożenie rozwiązania MX.3 w Grupie PZU było wymagającym, ale zarazem bardzo ciekawym przedsięwzięciem. Specyficzne procesy, niezbędne do obsługi funduszy, wymagały licznych modyfikacji i dostosowania rozwiązań systemu MX.3. Wdrożenie tak dużego projektu w dobie pojawienia sie trudności związanych z Covid-19 było sporym wyzwaniem. W szczególności okazało się nim przeprowadzenie przygotowań do Go-live, jak też samego Go-Live w trybie zdalnym – podsumowuje Sylwia Majcher, Principal Project Management Officer Luxoft Poland.
Jak podkreśla Tomasz Kulik, członek zarządu PZU odpowiedzialny za finanse, realizacja projektu „Wall Street” wpisuje się w założenia strategii firmy w obszarze inwestycji.
– Stawiamy sobie jasne i ambitne cele. Jednym z nich jest budowanie i umacnianie pozycji lidera w obszarze inwestycji. W najbliższych latach będziemy koncentrować się na zwiększeniu udziału aktywów klientów zewnętrznych i zbudowaniu procesu inwestycyjnego, który ułatwi generowanie ponadprzeciętnych i powtarzalnych stóp zwrotu z inwestycji. Wdrożenie nowego rozwiązania technologicznego jest ściśle związane z realizacją naszych celów – zaznacza.
– Nowy system pozwala na praktycznie całkowitą obsługę procesów inwestycyjnych oraz bieżący nadzór i kontrolę tych procesów w spójnym systemie informatycznym. Gwarantuje wysoki standard, przyspiesza obsługę tych procesów, eliminując konieczność korzystania z dodatkowych narzędzi. Jednocześnie oznacza także większą atrakcyjność TFI PZU jako pracodawcy dla profesjonalistów inwestycyjnych – wyjaśnia prezes TFI PZU Robert Kubin.
(AM, źródło: CluePR )