MetLife podkreśla istotną rolę doradców ubezpieczeniowych

0
917

Z badania przeprowadzonego na zlecenie MetLife wynika, że ankietowani nie mają świadomości, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego przy wyborze ubezpieczenia na życie. Badanie zostało przeprowadzone w ramach rozpoczynającej się kampanii „Dobry agent. Dobry doradca”, która ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz jak rozpoznać takiego, który pomoże dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe.

84% uczestników badania zadeklarowało, że ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ponad 60% uważa, że w procesie wyboru i zakupu ubezpieczenia na życie rola doradcy jest ważna. Jednocześnie 26% oczekuje od agenta ubezpieczeniowego zainteresowania swoją sytuacją osobistą.

Poprzez kampanię „Dobry agent. Dobry doradca” chcemy uświadomić opinii publicznej, jaka jest rola agenta ubezpieczeniowego, a co za tym idzie zbudować świadomość tego, czego możemy, a nawet powinniśmy od niego oczekiwać. Cieszy nas fakt, że zawód doradcy ubezpieczeniowego wiąże się dziś z tak dużym zaufaniem, teraz chcemy popracować nad tym, żeby klienci mogli i wiedzieli, jak w pełni wykorzystać potencjał tej relacji – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego MetLife.

Badanie MetLife pokazało, że 42% ankietowanych zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia, nie planowałoby lub nie jest przekonane, czy chciałoby skorzystać z pomocy eksperta. Ta liczba zwiększa się do 62% w grupie osób, które w ostatnich 5 latach nie kupowały ubezpieczenia na życie.

Dobry doradca to taki, który prowadzi dokładny wywiad i słucha potrzeb klienta po to, żeby przygotować spersonalizowaną, czyli uwzględniającą jego potrzeby ofertę ubezpieczenia. Chcemy naszą kampanią pokazać, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa, bo do sukcesu, jakim jest zakup odpowiedniego ubezpieczenia potrzeba współpracy obu stron. W MetLife dbamy o najwyższe standardy obsługi i to powinno być powszechne w naszej branży, ale ważne jest, żeby również klienci byli świadomi, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.

(AM, źródło: MetLife)