Młodzi z potencjałem – za nami kolejna edycja CONDITOR StartUp

0
1221

Czy w szkolnej codzienności jest miejsce na naukę praktycznych umiejętności biznesowych? CONDITOR StartUp po raz kolejny udowadnia, że tak.

Program to kilkumiesięczna przygoda z przedsiębiorczością. Łączy naukę, kreatywność, pracę zespołową oraz odrobinę zdrowej rywalizacji, przygotowując uczniów do pierwszych zawodowych doświadczeń, w sposób inspirujący i angażujący.

Przedsiębiorczość od podstaw

Ponad dwudziestu uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Ząbkowicach Śląskich wzięło udział w drugiej edycji projektu CONDITOR StartUp, której zwieńczeniem była wycieczka do Warszawy, połączona z wizytą w Centrali Generali Polska – tegorocznego partnera projektu.

Jednak od początku. Przygoda uczestników zaczęła się już w październiku ubiegłego roku, kiedy reprezentanci klas spotkali się w Centrali Multiagencji CONDITOR, aby w czteroosobowych zespołach rozpocząć projekt szkoleniowy, którego efektem miało być stworzenie biznesplanu dla wylosowanej przez każdą z grup działalności.

Od tego momentu zaczęła się systematyczna praca. Do maja co miesiąc uczniowie spotykali się na warsztatach w CONDITOR prowadzonych przez praktyków z zakresu administracji, księgowości i marketingu. Program był tak skonstruowany, aby krok po kroku przeprowadzić uczestników przez świat przedsiębiorczych decyzji – od analizy rynku, przez planowanie finansowe, po marketing i prezentację projektu. Spotkania miały charakter praktyczny i warsztatowy, a uczniowie pracowali w warunkach zbliżonych do tych, jakie czekają ich w przyszłej karierze zawodowej.

Choć głównym zadaniem było stworzenie realnego biznesplanu, to równie ważna była współpraca, zrozumienie ról w zespole oraz wzajemne wsparcie. W trakcie projektu wyłaniali się liderzy, kreatorzy, analitycy czy koordynatorzy dbający o atmosferę i przepływ informacji. Młodzież mogła się przekonać, jak ważne dla osiągnięcia wspólnego sukcesu są wzajemne poszanowanie i przestrzeń do realizacji zadań, w ramach każdej z tych ról.

Zwycięski pomysł – siła z natury

Największe uznanie zdobył projekt „Locvita” – koncepcja sklepu z naturalnymi, lokalnymi produktami. Choć każdy biznesplan był wyjątkowy, tworzony z dużą wytrwałością i niebywałą kreatywnością, to zwycięzcy wyróżnili się imponującą znajomością rynku, prawdziwą dbałością o szczegóły oraz charyzmatyczną prezentacją projektu, co zaowocowało atrakcyjnymi nagrodami – dofinansowaniem w wysokości 25 tys. zł do wycieczki klasowej oraz indywidualnymi nagrodami – voucherami o wartości 500 zł dla każdego z reprezentantów. 

Biznes od kuchni – z wizytą w Generali Polska

Po intensywnej pracy przyszedł czas na nagrodę. W ubiegłym miesiącu uczniowie zwycięskiej klasy pojechali na wycieczkę do Warszawy. W programie obok zwiedzania miasta była wizyta w Centrali Generali Polska. Było praktycznie i inspirująco, nie dziwi więc, że czas spędzony w siedzibie towarzystwa licealiści uznali za gwóźdź programu.

Dzień obfitował w serię ciekawych spotkań. Justyna Szafraniec, dyrektorka Departamentu PR i prezeska Fundacji THSN Polska, przybliżyła historię firmy i działalność Fundacji The Human Safety Net Polska. Marek Wojciechowski, zastępca dyrektora ds. ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych, poprowadził warsztaty, których efektem było wspólne opracowanie założeń nowego produktu dla użytkowników hulajnóg o nazwie „Hulaj bez ryzyka”. Natomiast Dawid Andrzejewski, menedżer Zespołu Rozwoju UX, wprowadził młodzież w świat projektowania klientocentrycznego – User Experience Design. Na zakończenie nie zabrakło oczywiście wspólnego obiadu oraz spaceru po nowoczesnym biurowcu.

– Kreatywność laureatów konkursu, którzy są u progu kariery zawodowej, ich otwartość na nowe wyzwania są imponujące. To bardzo optymistyczne, bo ta młodzież już za kilka lat wejdzie na rynek pracy, wnosząc otwartość, nowe pomysły i zaangażowanie. Kto wie, może wśród uczestników warsztatów są osoby, które będą spełniały się zawodowo w branży ubezpieczeń, a część z nich rozpocznie swoją pracę pod skrzydłami Czerwonego Lwa. Czekamy tu na was – podsumowała Justyna Szafraniec z Generali.

CONDITOR StartUp to coś więcej niż konkurs. To inwestycja w ludzi, którzy już za kilka lat będą tworzyć otaczającą nas rzeczywistość w świecie biznesu, społeczności lokalnych i relacji międzyludzkich.

Tu zaczyna się przyszłość i wygląda obiecująco!

Pamela Guzy
Multiagencja CONDITOR