Moody’s: Na ryzyku można zarobić, ale trzeba się na nim znać

0
447

Moody’s Corp. zdecydował się nabyć od brytyjskiego koncernu medialnego Daily Mail and General Trust globalną firmę modelowania i analiz ryzyka klimatycznego i katastrof naturalnych RMS. Transakcja opiewa na około 2 mld dol. Dzięki akwizycji działalność firmy oparta na danych ubezpieczeniowych i analityce zwiększy obroty do blisko 500 mln dol. i przyspieszy rozwój prowadzący do następnej generacji oceny ryzyka – podał portal Insurance Journal.

RMS z siedzibą w Kalifornii jest wiodącym dostawcą usług modelowania ryzyka klimatycznego i katastrof naturalnych dla branży ubezpieczeń majątkowych i reasekuracji. Za rok fiskalny kończący się 30 września 2021 r. RMS spodziewa się wygenerować obrót w wysokości ok. 320 mln dol. i skorygowany zysk operacyjny w wysokości ok. 55 mln dol.

Moody’s zamierza sfinansować transakcję częściowo gotówką, a częściowo emisją papierów dłużnych. Zamknięcie akwizycji spodziewane jest pod koniec III kw. 2021 r.

Brytyjska gazeta „Daily Mail” i firma General Trust, do której należy, od pewnego czasu prowadziły rozmowy o sprzedaży RMS z większą liczbą zainteresowanych podmiotów. DMGT, której własnością jest RMS od 1998 r., zakomunikowała, że jej największy udziałowiec, Rothermere Continuation, uzależnił przyjęcie oferty gotówkowej od sprzedaży swojego działu ryzyka ubezpieczeniowego i wprowadzenia na amerykańską giełdę innej spółki zależnej, Cazoo – internetowego pośrednika w sprzedaży używanych samochodów. Firmy DMGT dostarczają informacje biznesowe i konsumenckie, analizy, newsy i rozrywkę.

Zgodnie z naszym celem dostarczenia inwestorom przekonującego zwrotu zdecydowaliśmy, że nadszedł właściwy moment na spieniężenie naszej inwestycji w RMS przy doskonałej wycenie. Moody’s ma idealną pozycję do wprowadzenia RMS na następny etap rozwoju i wytworzenia synergii w obrotach – skomentował dyrektor generalny DMGT Paul Zwillenberg.

Dzisiejsi liderzy mają do czynienia ze złożonym, wzajemnie powiązanym systemem ryzyk i interesariuszy – powiedział Rob Fauber, prezes i dyrektor generalny Moody’s. – W kontekście pandemii, kryzysu klimatycznego i nasilających się cyberataków nasi klienci muszą zarządzać szerszym niż kiedykolwiek wcześniej zakresem ryzyk.

Zdaniem Karen White, dyrektor generalnej RMS Moody’s wyjątkowo pasuje do RMS i jej klientów. – Podzielamy wizję globalnej, zintegrowanej platformy oceny ryzyka dla naszych rynków, stawiając za cel dogłębną wiedzę o ryzyku i większą globalną odporność – powiedziała.

Jako część platformy analitycznej Moody’s, RMS ma do 2025 r. generować do 150 mln dol. przychodu.

Moody’s oferuje dane i analizy pomocne firmom w zarządzaniu ryzykiem. Z kolei RMS ma w ofercie ponad 400 modeli ryzyka w 120 krajach. Te modele i analizy wspomagają ubezpieczycieli w zarządzaniu ryzykiem katastrof naturalnych i spowodowanych przez człowieka, takich jak huragany, trzęsienia ziemi, powodzie, zmiany klimatyczne, pandemie i cyberryzyka.

AC