msm.pl: Rynek funduje nam szaleńcze tempo zmian

0
911

Dlaczego tak dobrze sobie radziliśmy na tym pandemicznym rynku? Bo od początku naszego powstania, czyli już od dziesięciu lat, stawiamy na sprzedaż online i wsparcie dla agentów, którzy chcą w taki sposób obsługiwać swoich klientów. Wiedza i narzędzia, które usprawniają sprzedaż i obsługę klienta, to nasze DNA, które przekazujemy współpracownikom.

Najtrudniejsze było zapanowanie nad ilością i tempem zmian, które nam zafundował rynek. Wszystko zaczęło się transformować błyskawicznie, coś, co czasami nie mogło się przebić, jak np. egzaminy KNF online, w przeciągu kilku miesięcy zostało zmienione we wszystkich TU. Zaadaptowanie systemów pracy, systemów informatycznych do takiego tempa i ilości zmian było i nadal jest wyzwaniem.

W 2022 wiedza i technologia

Kierunek to dalsze stawianie na rozwój wiedzy naszych współpracowników, żeby mogli skutecznie dostarczać najlepsze rozwiązania ubezpieczeniowe swoim klientom, i usprawnianie spraw obsługowych. Ta wiedza to oczywiście produkty, ale też technologia i umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi coraz sprawniej.

To, co w tej branży jest najważniejsze, to dostarczenie klientowi takiego produktu, który spełni jego oczekiwania w momencie zagrożenia i zapewni wypłatę odszkodowania, gdy wystąpi szkoda. To my i nasi współpracownicy dzięki swojej wiedzy i narzędziom będziemy mogli taki produkt wybrać z tych wszystkich, które są na rynku, ocenić, czy naprawdę jest adekwatny, czy nie kosztuje za dużo i czy faktycznie wypłaci pieniądze wtedy, gdy klient będzie ich potrzebował po szkodzie.

Ta praca powinna nam zajmować 80% naszego czasu, a maksymalnie 20% to sprawy obsługowe, czyli wystawienie polisy, poprawne jej rozliczenie w TU itp. Te sprawy obsługowe powinny być automatyzowane w największym stopniu i takie rozwiązania będziemy przygotowywać i proponować naszym współpracownikom i klientom. Musimy to oczywiście zrobić razem z TU i te decyzje w tak dużych organizacjach najtrudniej jest otrzymać. Rozmowy trwają i mam nadzieję, że osoby zarządzające zrozumieją, jak ważne to jest dla profesjonalizacji rynku ubezpieczeń.

Największym zagrożeniem chęć pominięcia pośrednika

Coraz częściej i coraz większa grupa klientów będzie odkrywała, że ubezpieczenia również nie trzeba kupować, idąc do jakiegoś biura, tak jak wcześniej odkrywali zakup przez internet elektroniki, odzieży, sprzętu agd itp. Tym bardziej że na ubezpieczeniu nie trzeba usiąść, żeby sprawdzić, czy jest wygodne, tak jak np. na fotelu. Niektóre produkty będą wymagały tego dotknięcia dosłownego, ale nie będą to ubezpieczenia. Trzeba się na to przygotować.

Głównym zagrożeniem dla pośredników będzie chęć klientów i producentów produktu do ich pominięcia, żeby obniżyć cenę nabycia lub sprzedaży produktu. Na to też trzeba się przygotować.

Pracy dla dobrze przygotowanych, wyszkolonych i wyposażonych w nowoczesne narzędzia agentów nie zabraknie, więc jako msm.pl wiemy, że będziemy się dalej dynamicznie rozwijać. Mamy jeszcze wiele do zrobienia na tym rynku, konkretne plany na usprawnianie sprzedaży są już gotowe na przynajmniej dwa lata do przodu, więc oczywiście witamy ten 2022 z optymizmem i jesteśmy do niego dobrze przygotowani.

Czy coś nas zaskoczy? Pewnie tak, ale na to też trzeba być gotowym i sposób pracy i zarządzania firmą potrafić szybko przystosować do zmieniających się warunków. Bo największa pewność na rynku to zmiana.

Życzymy wszystkim naszym partnerom w biznesie i klientom wielu wyzwań, bo one generują rozwój.

Anna Pająkowska
prezes msm.pl