Nationale-Nederlanden o świątecznych prezentach od pracodawców

0
733

Ponad jedna piąta pracowników uczestniczących w badaniu Nationale-Nederlanden zadeklarowała, że otrzymuje pod choinkę prezent od swojego pracodawcy. Niemal w połowie przypadków są to bony i karty podarunkowe, rzadziej dodatki do wynagrodzenia oraz paczki ze słodyczami czy kosmetykami.

– Zadowolenie pracowników jest istotną składową sukcesu firmy, która chce być odpowiedzialnym i dbającym pracodawcą. Stąd coraz bardziej znacząca rola różnego rodzaju benefitów, na które składają się premie, ubezpieczenia grupowe, szkolenia, ale też prezenty. Jedną z naturalnych okazji, by pokazać współpracownikom, jak bardzo się ich docenia, jest Boże Narodzenie. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zakup prezentów pod choinkę – mówi Anna Kwiatkowska, menadżer ds. produktów grupowych i oferty benefitowej Nationale-Nederlanden.

22% ankietowanych pracowników przyznało, że otrzymuje prezenty od pracodawcy z okazji świąt. Najczęściej są to bony lub karty podarunkowe (46%). Niemal 40% badanych zadeklarowało, że otrzymało pieniądze wypłacane jako dodatek do wynagrodzenia, a 22% pod firmową choinką znajdzie paczki ze słodyczami, kosmetykami lub kawą. Średnia wartość prezentów to 407 zł. Nie uwzględniając gotówkowej formy świątecznego benefitu, ich średnia wartość wynosiłaby 335 zł.

Gdyby pracownicy mogli sami wybierać prezent, postawiliby również na bony i karty podarunkowe do zrealizowania w sklepach spożywczych lub odzieżowych. Taką opcję wskazało 48% respondentów. Częściej były to kobiety (50%), osoby w wieku 50+ (59%) oraz pracownicy sektora publicznego (57%). Bony były wskazywane ponad trzy razy częściej niż paczki dla dzieci (13%). Co naturalne, te drugie były najpopularniejsze w grupie wiekowej 25–49 lat. Wśród najbardziej pożądanych prezentów od pracodawcy znalazły się również bony do księgarni, sklepu z muzyką lub elektroniką (7%). Na taki rodzaj prezentów wskazywali przede wszystkim najmłodsi respondenci.

O badaniu:

Reprezentatywne badanie sondażowe na zlecenie Nationale-Nederlanden przeprowadzone zostało metodą CAWI przez firmę SmartScope w dniach 23–30 listopada 2021 r. na grupie 1086 osób 16+ pracujących zawodowo.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)