Już 26 marca odbędzie się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton. W dniu biegu na uczestników i kibiców czekać będzie wiele dodatkowych atrakcji. Wciąż trwają zbiórki #BiegamDobrze, w ramach których biegacze zbierają fundusze na rzecz wybranych organizacji charytatywnych.
Półmaraton zgromadzi na starcie ponad 10 tysięcy uczestników. W oczekiwaniu na powitanie półmaratończyków kibice będą mogli zaangażować się w liczne aktywności w strefie atrakcji Nationale-Nederlanden zlokalizowanej na Podzamczu. Zorganizowany zostanie tam konkurs wiedzy o zdrowiu, w którym do wygrania będą drobne upominki. Na uczestników wydarzenia czekać będzie fotobudka 360 z akcesoriami do przebierania oraz liczne gadżety do kibicowania i możliwość namalowania na twarzy barw kibicowskich. Strefa zostanie otwarta o godzinie 10:00.
W trosce o biegaczy i ich kibiców
Nationale-Nederlanden zapewni również możliwość przeprowadzenia badań profilaktycznych. W miasteczku biegowym będzie dostępny specjalny MedBus, który pełni funkcję mobilnego gabinetu. Dzięki temu odwiedzający strefę atrakcji będą mogli wykonać USG piersi, jąder lub tarczycy, a także badania w zakresie profilaktyki cukrzycy: glukozy i hemoglobiny glikowanej. Zapisy będą przyjmowane na miejscu, w dniu biegu. Badania potrwają od godziny 9:00 do 17:00.
– Jako Nationale-Nederlanden od lat zachęcamy Polaków do aktywności fizycznej, zbilansowanej diety oraz regularnych badań okresowych. Zbliżający się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski to kolejna inicjatywa, dzięki której możemy motywować do zmian na lepsze. Jednak naszym głównym celem jest przekonanie jak największej liczby osób przede wszystkim do tego, aby o swoim dobrostanie myślały w sposób długofalowy. Podkreślamy, że dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint, dlatego hasło naszej kampanii brzmi #długodystansZDROWI. Chcemy, by troska o zdrowie nie była tylko jednorazową aktywnością, ale stała się dla Polaków integralną częścią ich stylu życia – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden.
Ubezpieczyciel przygotował również specjalne pakiety assistance. Do 25 marca każdy biegacz może przystąpić do umowy ubezpieczenia grupowego. Polisa umożliwia skorzystanie z pięciu bezpłatnych zabiegów rehabilitacyjnych po ewentualnym urazie doznanym w wyniku nieszczęśliwego wypadku, który zdarzył się podczas biegu. Zakres ochrony obejmuje m.in. takie obrażenia, jak złamania, skręcenia lub zwichnięcia.
Specjalne strefy dla miłośników sportu
Na trasie biegu Nationale-Nederlanden zapewni trzy strefy kibica, w których będzie można dopingować biegaczy. Największa z nich zostanie utworzona przy Moście Świętokrzyskim. To tam będzie ustawiony telebim, na którym pojawią się zdjęcia kibiców. Ponadto, kibice będą mogli dopingować biegaczy w strefie zorganizowanej przed siedzibą Nationale-Nederlanden przy ulicy Topiel 12.
Przebieg wydarzenia będą wspierać wolontariusze Nationale-Nederlanden, którzy w punkcie odżywiania, zlokalizowanym na 11. kilometrze (przy ulicy Zakroczymskiej), zadbają o komfort biegaczy. W tym miejscu znajdzie się również Strefa Kibica Nationale-Nederlanden z DJ-em.
Nationale-Nederlanden, nowy sponsor tytularny największych imprez biegowych w Polsce, postanowiło uhonorować wysiłek osób zaangażowanych w zbiórki #BiegamDobrze i wesprzeć finansowo największe kwesty. Osoby, które do 25 marca do godziny 12:00 uzbierają w swoich skarbonkach najwięcej, otrzymają od ubezpieczyciela dofinansowanie. Nationale-Nederlanden przekaże wsparcie trzem największym zbiórkom odpowiednio w kwotach: 15 tys. zł, 10 tys. zł i 5 tys. zł.
– Zaangażowanie społeczne to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności. Dlatego akcja #BiegamDobrze jest nam szczególnie bliska i bez wahania postanowiliśmy się w nią włączyć. To bardzo ważna inicjatywa, dzięki której możliwe jest wsparcie organizacji, które na co dzień niosą realną pomoc osobom potrzebującym. Chcąc jeszcze bardziej docenić wysiłek osób zaangażowanych w akcję, zdecydowaliśmy o przeznaczeniu dodatkowych funduszy na trzy największe zbiórki. Dzięki #BiegamDobrze możemy nie tylko promować aktywny tryb życia, ale co najważniejsze – wspólnymi siłami poprawiać jakość zdrowia i życia wielu Polaków – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)