W lipcu wystartowała 6. edycja Uniwersytetu Sukcesu, którą zapoczątkowały tygodniowe warsztaty. Jest to program organizowany przez Fundację Digital University, który wspiera młode kobiety z nieuprzywilejowanych środowisk w wejściu na rynek pracy. W tym roku campy motywacyjno-rozwojowe odbyły się w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, a partnerem głównym programu po raz kolejny zostało Nationale-Nederlanden.
Celem programu jest przygotowanie młodych kobiet do wejścia na rynek pracy, szczególnie do branży technologicznej. Program oferuje kompleksowe przygotowanie do wyzwań zawodowych, które z roku na rok się zmieniają. Dlatego m.in. tegoroczna edycja została wzbogacona o kurs uzupełniający wiedzę z zakresu AI.
– W Nationale-Nederlanden wierzymy, że mamy realny wpływ na przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego nasza misja obejmuje nie tylko zabezpieczenie finansowe naszych klientów i troskę o ich zdrowie oraz bezpieczeństwo, ale również wsparcie rozwoju ludzi i działanie na rzecz potrzebujących – mówi Liwia Kwiecień, członkini zarządu ds. HR Nationale-Nederlanden. – Od początku z pełnym zaangażowaniem wspieramy inicjatywę Uniwersytetu Sukcesu – projekt, który umożliwia młodym kobietom wyrównanie szans na rynku pracy. Naszym celem jest zapewnienie, aby każda z uczestniczek, niezależnie od trudności osobistych, miała możliwość rozwoju oraz osiągnięcia swoich zawodowych marzeń – dodaje.
Uczestniczki przez ponad rok będą miały dostęp do różnorodnych szkoleń rozwijających przyszłościowe kompetencje, doradztwa HR w zakresie procesów rekrutacyjnych oraz mentoringu wspierającego ich wybór i realizację kursów z analityki danych, zarządzania projektami w IT lub testowania oprogramowania. Celem jest, aby stypendystki mogły wyróżniać się na rynku pracy i zdobywać umiejętności potrzebne do wykonywania zawodów przyszłości, które dopiero się pojawią.
– Nasi eksperci, pełniący funkcję mentorów, prowadzą kursy i warsztaty, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Poprzednie edycje pokazały, że program ma znaczący, pozytywny wpływ na uczestniczki, które robią pierwsze kroki na drodze swojej kariery zawodowej. To nie tylko ogromna dawka wiedzy o nowych technologiach, ale także wsparcie rozwoju osobistego. Pomaga uczestniczkom zidentyfikować ich mocne strony i efektywnie je wykorzystywać – na przykład podczas rozmów kwalifikacyjnych – jednocześnie motywując do dalszego działania – mówi Liwia Kwiecień.
Partnerem głównym tegorocznej edycji szósty raz z rzędu zostało Nationale-Nederlanden, którego siedziba w Warszawie gościła uczestniczki campu.
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)