Rusza 18. edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” organizowanej przez Fundację Twarze Depresji. Po raz kolejny w akcję zaangażowała się marka Nationale-Nederlanden. W tym roku ubezpieczyciel kontynuuje współfinansowanie programu „Twarze Depresji dla Ukrainy” oraz konsultacji z psychoonkologiem dla osób chorujących na raka oraz ich bliskich.
Według danych Fundacji Twarze Depresji co trzecia osoba chorująca na raka zmaga się również z depresją. Psychoonkolog może pomóc na każdym etapie leczenia, zaczynając już od momentu, w którym pacjent uzyskuje diagnozę. Nationale-Nederlanden od trzech lat jest fundatorem bezpłatnych porad psychoonkologicznych. Od 2021 roku dzięki wsparciu ubezpieczyciela udało się zrealizować ponad 3 tysiące konsultacji.
– Z depresją wciąż wiąże się wiele stereotypów, m.in. dotyczących tego, jak postrzegani są mężczyźni zmagający się z tą chorobą. Naszym zaangażowaniem w najnowszą odsłonę kampanii „Twarze Depresji. Nie oceniam. Akceptuję”, której tematem przewodnim jest depresja wśród mężczyzn, chcemy pokazać, że o zdrowiu psychicznym można i warto rozmawiać otwarcie i w ten sposób przełamywać związane z tym tabu. Zależy nam na tym, aby uświadamiać, jak ważna jest profilaktyka zdrowotna i troska o swoje zdrowie. Dlatego w Nationale-Nederlanden, obok wsparcia projektów Fundacji, podejmujemy także szereg innych działań promujących zdrowy styl życia. Namawiamy do regularnych badań profilaktycznych, przypominamy o aktywności fizycznej oraz od zeszłego roku wprowadziliśmy rozwiązania dla pracodawców w ramach umowy dodatkowej do ubezpieczenia grupowego, które mogą realnie pomóc pracownikom i ich rodzinom – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.
Pomoc dla osób z Ukrainy
Dzięki wsparciu od Nationale-Nederlanden Fundacja Twarze Depresji może realizować bezpłatne spotkania z zakresu pomocy psychologicznej i psychiatrycznej dla uchodźców z Ukrainy. Obecnie w ramach współpracy przeprowadzanych jest około 300 zdalnych konsultacji miesięcznie w języku ukraińskim lub rosyjskim, a od momentu startu programu odbyło się już blisko 8 tysięcy wizyt.
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)