NAU24: Większa skala działania to większa sprzedaż

0
1128

Przyszłością są systemy, w których klient będzie mógł wykonać większość czynności samodzielnie. Nie zmieni się tylko jedno – prowizja dalej powędruje na konto agenta.

Nowocześni agenci funkcjonują jak przedsiębiorcy. Ich celem jest dostarczenie usługi lub produktu w preferowanym przez klienta czasie i w wybrany przez niego sposób. Możliwe jest to dzięki nowoczesnym narzędziom, w których większość czynności odbywa się automatycznie.

Szybkie, zautomatyzowane procesy, m.in. sprzedażowy i obsługi klienta – to dziś warunek konieczny zachowania konkurencyjności na rynku ubezpieczeń. Agenci działający w sposób tradycyjny niedługo nie będą w stanie rywalizować z tymi, którzy w swojej pracy używają nowoczesnych technologii.

Potrzeby współczesnego klienta

W ostatnich latach zmieniły się przyzwyczajenia konsumentów. Na ścieżce zakupowej pojawiło się wiele nowych punktów styku. Są to m.in. porównywarki, fora internetowe czy media społecznościowe z testami produktów oraz opiniami influencerów. Konsumenci, szczególnie młodzi, którzy nie znają i nie wyobrażają sobie świata bez internetu, aktywnie szukają na rynku najlepszych dla siebie rozwiązań i produktów. I potrafią je znaleźć.

Nowoczesne narzędzia, które pozwalają w sposób kompleksowy poznawać potrzeby współczesnego klienta i efektywnie na nie odpowiadać, to wielka szansa dla modelu multiagencyjnego. Agent, który zagreguje dane wielu towarzystw ubezpieczeniowych i będzie potrafił na tej podstawie w kilku prostych krokach przygotować dla klienta faktycznie najlepszą ofertę na rynku, wygra.

Ścieżka sprzedażowa w 5 minut

Nauczycielska Agencja Ubezpieczeniowa przygotowała dla agentów nowoczesne narzędzie wspomagające ich w codziennej pracy – NAU24. Pozwala ono agentowi przejść w 100% na pracę zdalną i pozostać w kontakcie z klientem 24 godziny na dobę. W efekcie może on generować przychody również po zamknięciu biura stacjonarnego.

Narzędzie zapewnia efektywną obsługę klienta, automatyzując codzienne procesy dzięki swoim funkcjonalnościom, m.in. systemowi wsparcia sprzedaży i platformie współpracy pomiędzy agentem i back-office.

NAU24 pomaga agentowi efektywnie odpowiadać na potrzeby współczesnego klienta – mówi Adam Rowicki, prezes NAU. – Mamy ambitne plany, między innymi w zakresie komunikacji. Jeśli uda się zintegrować wszystkie elektroniczne kanały komunikacji, to wyobrażam sobie sytuację, w której agent w ciągu dnia przygotowuje ofertę, klient analizuje ją w kanale samoobsługowym, gdy ma pytania, zadaje je na FB lub poprzez wideochat, a wieczorem zatwierdza ofertę i otrzymuje polisę na telefon.

Obecnie system agreguje aktualne dane czołowych TU i porównuje je w czasie rzeczywistym, pozwalając na przejście pełnej ścieżki sprzedażowej w 5 minut. Wymaga od agenta tylko jednorazowego wprowadzenia danych klienta i zachowuje jego historię niezależnie od TU, w których jest on ubezpieczony.

W narzędziu znajduje się też baza wiedzy zawierająca wszystkie aktualne i niezbędne dokumenty TU (m.in. o.w.u.). Intuicyjny interfejs pozwala agentom na korzystanie z narzędzia od razu po jego uruchomieniu, bez konieczności długiego wdrażania się w system.

NAU24 jest stale rozwijane i dostosowywane do zmieniającego się otoczenia biznesowego oraz oczekiwań agentów. Wkrótce użytkownikom zostaną udostępnione funkcje skanowania kodów Aztec oraz zdalnych oględzin w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Docelowo narzędzie ma przypominać systemy bankowe, w których klient jest w stanie wykonać większość niezbędnych operacji (w tym zakończyć transakcję) samodzielnie.

Adam Rowicki
Prezes Nauczycielskiej Agencji Ubezpieczeniowej (NAU)