Wyłączność w ubezpieczeniach od lat budzi wiele dyskusji. Co tak naprawdę wyróżnia agenta wyłącznego i dlaczego PZU przekonuje nas nową ofertą rekrutacyjną, pokazując, że warto współpracować z liderem rynku na zasadach wyłączności? Pytamy ludzi z Biura Sprzedaży Wyłącznej, na którego czele stoi Łukasz Heinowski, poprzednio związany ze strukturą multiagencyjną.
Dlaczego warto współpracować z PZU na zasadach wyłączności?
Kiedy w listopadzie powierzono mi kierowanie Biurem Sprzedaży Wyłącznej, miałem plan stworzenia środowiska, w którym nasi partnerzy czują się pewnie i koncentrują się na swoich działaniach.
To oznacza mocne wsparcie od pierwszego dnia współpracy z PZU, jasne zasady, systematyczne szkolenia i procesy zaprojektowane z myślą o ich codziennej pracy. Chcemy budować sieć, która daje zarówno możliwości rozwoju, jak i motywuje do osiągania coraz lepszych wyników.
Kolejnym kluczowym elementem jest oferta produktowa – dopasowana i ograniczona do sieci wyłącznej. Teraz agenci wyłączni mają dostęp do rozwiązań niedostępnych w innych strukturach sprzedażowych. To wzmocni lojalność klientów i wyróżni nas na tle rynku.
Ważne są narzędzia i technologia. Nasz CRM to potężne wsparcie, które pozwala doradcom lepiej zarządzać relacjami z klientami, widzieć pełną historię współpracy i identyfikować potencjał dosprzedaży. To narzędzie działa jak asystent – analizuje potrzeby klientów i podpowiada najlepsze rozwiązania. Agenci mogą pracować efektywniej i oferować klientom usługi na najwyższym poziomie.
Stawiamy na mentoring i rozwój. W PZU mamy wielu doświadczonych agentów, którzy mogą pełnić funkcję mentorów dla nowych osób wchodzących do sieci. Taki model, w którym doświadczony doradca ubezpieczeniowy przekazuje swoją wiedzę, a czasem także portfel klientów, to ogromna wartość. Buduje ciągłość biznesu i wspiera rozwój nowego pokolenia agentów. Inwestujemy w szkolenia i ułatwiamy zdobywanie potrzebnej do tego biznesu wiedzy.
Kolejnym wyróżnikiem dla „wyłącznych” jest współpraca z siecią direct. To unikalne rozwiązanie w odnawianiu polis i dosprzedaży. Call center działa w imieniu konkretnego sprzedawcy, dzięki czemu relacja z klientem pozostaje osobista, a agent zachowuje kontrolę nad swoim portfelem i prowizją. To jak dodatkowy zespół, który odciąża z codziennych zadań, pozwalając skupić się na rozwoju biznesu.
Wspomnę o nowej jakości w komunikacji z agentami. Zależy mi, aby była ona obustronna i szybsza. W dobie internetu i nowych mediów mamy wiele możliwości, świetne narzędzia i zaplecze merytoryczne do wspierania w promocji. To, że możemy uczyć reklamy, wykorzystywania social mediów oraz budowania marki osobistej, to ogromny benefit dla naszych partnerów. Chcę, aby agenci z tego świadomie korzystali.
Budowa przewagi to proces, który wymaga kompleksowego podejścia. Wierzę, że wspólnie możemy stworzyć coś wyjątkowego – sieć, która stanie się wzorem jakości i efektywności. Jak w treningu czy biegu Runmageddon – liczy się zaangażowanie, strategia i zgrany zespół. Dołączyłem do naprawdę ciekawych, doświadczonych i kreatywnych ludzi, którzy doskonale znają się na swojej pracy. Zaprosiłem do współpracy Edytę Domagalską, która zna sieć wyłączną od podszewki. Razem, mając różne doświadczenia, z pewnością znajdziemy wiele dobrych rozwiązań dla naszej struktury.
Zbudowaliśmy nowy model rekrutacyjny dla agentów wyłącznych. Słuchamy rynku, obserwujemy trendy i zgodnie stwierdziliśmy, że nie ma jednego rozwiązania, że trzeba iść w kierunku kastomizacji, bo każdy ma inne potrzeby i oczekiwania.
Jeden doradca chce, aby sprzedaż ubezpieczeń była jego przepisem na życie zawodowe, angażuje się w tę pracę w stu procentach, a inny widzi współpracę z nami jako szansę na monetyzację bazy obecnych klientów i sprzedaż ubezpieczeń przy okazji już istniejącego biznesu. Są też tacy, którzy na początku podchodzą do współpracy ostrożnie, chcą spróbować – dla nich też mamy odpowiedni model współpracy. Właśnie ruszamy z nową ofertą dla agenta wyłącznego.
Łukasz Heinowski
dyrektor Biura Sprzedaży Wyłącznej

Co wyróżnia tę ofertę rekrutacyjną? Do kogo ją kierujecie?
Stawiamy na elastyczność i wsparcie. Chcemy wzmocnić rozwój sieci partnerów wyłącznych, dlatego stworzyliśmy trzy modele współpracy.
Pierwszy program jest dla osób, które chcą związać swoją karierę z branżą ubezpieczeń, rozwijać się przy wsparciu stabilnej i zaufanej firmy, a w przyszłości być może otworzyć własne biuro PZU. Drugi model współpracy jest dla osób, które pracują na etacie lub prowadzą działalność gospodarczą i chcą wykorzystać swój potencjał do zbudowania większej stabilności biznesowej. Trzeci program jest dla tych, którzy chcą się sprawdzić w ubezpieczeniach, a następnie rozwijać się przy naszym wparciu. W zależności od poziomu zaangażowania zapewniamy zróżnicowane wsparcie – szkoleniowe, motywacyjne i przede wszystkim finansowe. Można z nami współpracować w zależności od potrzeb i możliwości przyszłych partnerów.
Krzysztof Bombrych
kierownik Zespołu Rozwoju i Wdrożeń Sieci Sprzedaży

Jak dalej zamierzacie budować przewagę sieci wyłącznej PZU?
Chcemy, aby agenci wyłączni czuli, że marka PZU to ich prawdziwa przewaga, a my jesteśmy ich partnerem na każdym kroku. W naszej firmie jest całe zaplecze ludzi, wiedzy i rozwiązań technologicznych, które mają za zadanie wspierać naszych partnerów. Zaryzykuję stwierdzenie, że takiej skali wsparcia nie oferuje nikt na rynku. Naszą przewagę budujemy na jakości – w każdym aspekcie współpracy. Począwszy od rekrutacji, wysokiego standardu wdrożenia, dopasowanych szkoleń, edukacji w zakresie najwyższej jakości obsługi klienta.
Pokazujemy możliwości wzrostu biznesu, a także jego promocji. Chcemy pomagać w rozwoju współpracujących z nami doradców ubezpieczeniowych, ułatwiać im codzienną pracę i przyczyniać się do osiągania sukcesów. Nasze działania skupiają się na tworzeniu przewagi, która pozwoli im pracować bardziej efektywnie i rozwijać biznes w dłuższej perspektywie.
Nowa oferta współpracy została zaprojektowana z myślą o elastycznym podejściu do potrzeb naszych partnerów. Jest dopasowana zarówno do osób, które chcą w pełni zaangażować się we współpracę z PZU, jak i do tych, które chcą łączyć działalność zawodową lub gospodarczą z rolą agenta wyłącznego, by zyskać dodatkowe źródło dochodu.
Edyta Domagalska
dyrektorka ds. rozwoju sprzedaży
Więcej na: agentpzu.pl
