Rozmowa z Anetą Banaśkiewicz, kierownikiem ds. współpracy z siecią własną, oraz Tomaszem Zawadzkim, kierownikiem ds. współpracy z multiagencjami w DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jak agenci powinni zachować się w sytuacji epidemii koronawirusa?
Aneta Banaśkiewicz: – Agenci powinni przede wszystkim skontaktować się ze swoimi klientami i wykazać się empatią. Zapytać, jak sobie radzą w obecnej sytuacji, z jakimi problemami się zmagają i czy agent jakoś może ich wesprzeć – choćby pomóc zgłosić szkodę. Takie drobne gesty pozwalają budować trwałą relację z klientem.
Tomasz Zawadzki: – Dokładnie. Może okazać się też, że klient posiada w swoim pakiecie ubezpieczenie, które może rozwiązać jeden z jego problemów, ale on nie zdaje sobie z tego sprawy. Ubezpieczenie prawne to świetny przykład tego, jak polisa może być dla klientów realnym wsparciem w obecnej sytuacji. W obliczu epidemii nasi klienci korzystają w szczególności z telefonicznych porad prawnych. Pytają m.in. o możliwość odstąpienia od wykupionej wycieczki, rezygnacji z lotu czy też konieczności świadczenia pracy w związku z zagrożeniem koronawirusem. Takiej porady potrzebują także przedstawiciele MŚP, którzy jak wiemy, są teraz w bardzo ciężkiej sytuacji.
A.B.: – Warto uświadomić także klientów, że czas kwarantanny nie oznacza braku możliwości załatwiania swoich spraw. Mogą korzystać z pomocy prawnika bez zagrożenia dla zdrowia – przez telefon lub korespondencję e-mail. Co więcej, mogą uzyskać nie tylko doraźną pomoc w obecnie trudnej sytuacji, lecz także przygotować się na nowe wyzwania po zakończeniu epidemii, bo tych na pewno nie będzie brakowało.
A co z pozyskiwaniem nowych klientów?
A.B.: – Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich zdobywać. Naszą Sieć Wyłączną Agentów wspieramy w pozyskiwaniu leadów online. Ubezpieczenie prawne, mimo oczywistych zawirowań związanych z epidemią, nadal cieszy się zainteresowaniem ze strony klientów. Zresztą nic w tym dziwnego. Przy tak zmiennej sytuacji możliwość konsultacji z prawnikiem jest bardzo cenna.
T.Z.: – W tak nieprzewidywalnej rzeczywistości posiadanie ubezpieczenia prawnego przyda się zarówno klientom indywidualnym, jak i firmowym. Obie grupy znajdą na rynku ofertę dopasowaną do ich potrzeb.
Czy agenci mogą sprzedawać ubezpieczenie prawne DAS bez wychodzenia z domu?
T.Z.: – Tak, wystarczy, że skorzystają z funkcjonalności naszej aplikacji DASapp, która umożliwia m.in. zdalne kwotowanie, ofertowanie, a przede wszystkim zawieranie umów ubezpieczenia na odległość. Agent i klient niczego nie muszą drukować i podpisywać – wszystko odbywa się online.
Jakie jeszcze wsparcie oferuje agentom DAS?
T.Z.: – Zapewniamy bieżące wsparcie merytoryczne i techniczne. Ponadto zorganizowaliśmy cykl szkoleń online dla agentów. Dzięki nim będą mogli uporządkować swoją wiedzę o ochronie prawnej. Z drugiej strony, dowiedzą się, o co pytają klienci w obliczu koronawirusa i jak odnaleźć się sprzedażowo w obecnej sytuacji.
Aktywnie komunikujemy się też z agentami na przeznaczonych do tego grupach na Facebooku. Jesteśmy oczywiście otwarci również na propozycje ze strony agentów, bo dialog i wychodzenie naprzeciw potrzebom szczególnie teraz jest niezwykle ważne.