O komunikacji i likwidacji w Akademii UNIQA Bliżej Agentów

0
2100

W piątek, 5 lipca w Iławie odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii UNIQA Bliżej Agentów. To cykl spotkań, które mają na celu przeszkolenie 2000 agentów w całej Polsce.

Akademia kładzie nacisk na dialog i bezpośrednią interakcję z uczestnikami, a uzupełnieniem merytorycznych zajęć są gry i poczucie humoru. Do tej pory wzięło w niej udział już ponad 1000 osób.

Partnerem wydarzenia w Iławie była multiagencja Ultra Ubezpieczenia, obsługująca ponad 70 tys. klientów z północno-wschodniej Polski. Prezes Marek Niewiadomski, jako gość specjalny, otrzymał wyjątkowy upominek – replikę swetra Gruchy z filmu „Chłopaki nie płaczą”, w nawiązaniu do kampanii reklamowej UNIQA z udziałem Mirosława Zbrojewicza.

Program szkoleniowy skupił się na produktach komunikacyjnych oraz procesach likwidacji szkód, przybliżając również kluczowe obszary wsparcia i plany UNIQA Polska na nadchodzące miesiące.

Bartłomiej Biały, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie, podkreślił:

Kanał multiagencyjny jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się modeli dystrybucji w UNIQA, co jest zasługą naszych partnerów biznesowych oraz unikalnych zespołów. Nasz cel? Być preferowanym ubezpieczycielem multiagentów.

Anna Szewczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Sieci Agencyjnej i Franczyzowej, dodała:

Spotkania takie jak to w Iławie są dla nas niezwykle ważne. Chcemy nie tylko przekazywać wiedzę, ale również słuchać naszych agentów i razem z nimi wypracowywać rozwiązania, które najlepiej odpowiadają na wyzwania rynku. Nasze hasło #Bliżej to nie tylko slogan, ale prawdziwe zobowiązanie do bycia bliżej naszych partnerów na każdym etapie współpracy. Konsekwentnie je realizujemy.

Wśród przedstawicieli UNIQA Polska znaleźli się również Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego; Łukasz Szymczak, dyrektor regionalny; Małgorzata Daszkiewicz, menedżerka regionu; Jacek Rink, dyrektor Działu Rozwoju Ubezpieczeń Komunikacyjnych; Marcin Krystosik, lider Zespołu Technicznej Obsługi Szkód, oraz Michał Osuch, lider Zespołu Obsługi Szkód Flotowych w UNIQA. Ich obecność podkreśliła znaczenie bezpośredniej komunikacji z agentami i budowania trwałych relacji.

Wśród zaproszonych gości znalazła się też Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Kolejne spotkania w ramach Akademii będą kontynuowane w całej Polsce. Łącznie ma być ich ponad 80.


Doceniam konsekwencję biznesową, zaufanie i wsparcie w terenie

Nie będę obiektywny. Jednym z największych atutów UNIQA jest dla mnie to, że firma wiele lat temu dostrzegła potencjał w Ultra Ubezpieczenia, inwestując we współpracę nawet wtedy, gdy nasze wyniki nie były jeszcze takie, jakie są obecnie. Cenię sobie konsekwencję i stabilność, jaką UNIQA wykazuje w swoich działaniach. Pomimo wielu zmian strukturalnych i kilku fuzji w tle firma od wielu lat kontynuuje swoje programy szkoleniowe i wsparcie dla agentów, co jest niezwykle wartościowe w dzisiejszych zmiennych czasach.

Jeśli miałbym szukać obszarów do poprawy, to z pewnością wyzwaniem (co dotyczy zresztą wielu towarzystw) jest ograniczanie roli menedżerów terenowych i przechodzenie na wsparcie zdalne. Rozumiem ekonomiczne powody tych zmian, ale uważam, że więcej ludzi w terenie i stabilna kadra są kluczowe dla budowania relacji i efektywnej pracy z agentami.

Warto docenić nie tylko uroczyste spotkania, jak akademia „UNIQA bliżej agentów”, ale także codzienną, rutynową pracę, która decyduje o sukcesie współpracy. Za tę codzienność dziękuję całej ekipie UNIQA.

Marek Niewiadomski
prezes Ultra Ubezpieczenia


Na początku przygody z ubezpieczeniami ważne są dobre szkolenia i wsparcie menedżera w terenie

Z Ultra Ubezpieczenia jestem związana od lipca zeszłego roku, natomiast w branży ubezpieczeniowej działam od pięciu lat. Wywodzę się z ubezpieczeń życiowych, a majątku dopiero się uczę. Szkolenie „UNIQA bliżej agentów” było bardzo profesjonalnie poprowadzone i merytorycznie wartościowe. Dzięki takim szkoleniom mogę potem precyzyjnie przekazywać klientom niezbędne informacje, co poprawia komfort mojej pracy.

Wchodząc w ubezpieczenia majątkowe, odkryłam, że jest to dla mnie ciekawa odskocznia od ubezpieczeń na życie, które często wiążą się z trudnymi sytuacjami życiowymi klientów. We współpracy z ubezpieczycielami kluczowa jest dla mnie relacja z menedżerami w terenie. Ze strony UNIQA opiekuje się mną Gosia, którą serdecznie pozdrawiam! Dodatkowo ważna jest responsywna infolinia, szczególnie dla kogoś takiego jak ja, kto dopiero zaczyna sprzedaż ubezpieczeń majątkowych.

Kinga Piekarska


To ważne, żeby ubezpieczyciele słuchali agentów

Prowadzę własne biuro w Olsztynie pod szyldem J&K Ubezpieczenia jako biuro partnerskie Ultra Ubezpieczenia od 2019 r. Na szkoleniu „UNIQA bliżej agentów” dowiedziałem się wielu interesujących rzeczy, zwłaszcza dotyczących zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych, a szczególnie autocasco. Część likwidacyjna szkolenia była również na wysokim poziomie – prowadzący byli profesjonalni, a jednocześnie potrafili wprowadzić humor, co sprawiło, że czas minął bardzo przyjemnie.

Byłem mile zaskoczony, gdy zauważyłem, że moja sugestia dotycząca wprowadzenia klauzuli na naprawę szyb na oryginalnych częściach będzie uwzględniona. To pokazuje, że firma naprawdę słucha swoich agentów i reaguje na ich potrzeby.

Współpraca z UNIQA układa się pomyślnie. Oczywiście, jak w każdej firmie, zdarzają się pewne niedociągnięcia, ale cieszę się, że są one na bieżąco naprawiane. Jednym z największych plusów jest planowana konsolidacja systemów informatycznych. Spójny system dla większości produktów z pewnością ułatwi nam pracę i zaoszczędzi czas.

Krzysztof Sokolnicki


Szczegółowa znajomość produktów jest niezbędna dla uczciwego doradztwa

Prowadzę biuro Ultra Ubezpieczenia w Ostródzie od ośmiu lat, a w branży ubezpieczeniowej działam już od 20 lat. W swojej karierze odbyłem wiele szkoleń organizowanych przez różne zakłady ubezpieczeń, taka praca. Szkolenie „UNIQA bliżej agentów” było na tym tle dość wyjątkowe. UNIQA prowadzi szkolenia inaczej niż większość firm – są znacznie mniej sformalizowane, co ułatwia odbiór treści.

Najwięcej wartości dla mojej pracy wniosła prezentacja dotycząca parametrów komunikacyjnych produktów ubezpieczeniowych. Znajomość tych szczegółów jest kluczowa, by uczciwie doradzać klientom.

Wiedza na temat likwidacji szkód, choć mniej bezpośrednio związana z moją codzienną pracą, również okazała się bardzo przydatna. Umożliwia to lepsze wyjaśnienie klientom, jak przebiega proces likwidacji szkody, co zwiększa ich zaufanie i satysfakcję. Gdy zdarza się szkoda, to większość klientów najpierw zadzwoni do mnie, a dopiero potem do ubezpieczyciela!

Sergiusz Sikorski