Jestem ciekaw, czy czytelnicy zgadną, która platforma: ma 2,7 mld aktywnych użytkowników na całym świecie, korzystając z niej, spędzają oni 28 godzin miesięcznie, plus ma prostą integrację z systemem reklamowym google ADS.
Oczywiście YouTube! Znalazłem dwa bardzo interesujące przykłady:
Adjuster TV: kanał posiada 33,2 tys. subskrybentów, którzy generują regularnie do kilkudziesięciu tysięcy wyświetleń pod większością filmów. Prowadzący opowiada o tym, z czym wiąże się praca likwidatora szkód, czym dokładnie taki likwidator się zajmuje, wprowadza w tajniki i przedstawia case studies. Idealne dla osób interesujących się karierą likwidatora, jak i bardziej doświadczonych z zewnętrznych likwidacji, kancelarii brokerskich czy TU.
Commercial Claims Show: kanał posiada 8,2 tys. subskrybentów i ma od kilku do kilkunastu tysięcy wyświetleń pod filmami. Również tematyka około likwidacyjna – od perspektywy klienta po praktyków rynku. W Polsce głównym reprezentantem tego typu treści jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Pozostałe koncentrują się na procesie likwidacji szkód z OC ppm i na szukaniu sposobu na, powiedzmy dyplomatycznie, „renegocjowanie” wysokości odszkodowania wypłaconego przez TU.
Więcej odwagi!
Czy nie ma w Polsce nikogo odważnego, gotowego stanąć przed kamerą i z dumą powiedzieć: jestem likwidatorem, pomagam przywrócić biznesy do działania, naprawić dachy nad głową i sprowadzić samochody na ulicę? A jednocześnie pokazać się potencjalnym klientom w TU, kancelariach brokerskich czy korporacjach jako najwyższej klasy specjalista?
Załóżmy, że zdecydujesz się na uruchomienie kanału. Jak wykorzystać zainteresowanie użytkowników, którzy regularnie oglądają twoje filmy?
- Przekieruj ich na swoją stronę internetową i daj więcej informacji: o firmie, o usłudze, o procesie. Do tego know-how i wartość w postaci rozwiązań realnych problemów.
- Polski rynek likwidacji szkód jest rynkiem nienormowanym, co do zasady bez studiów kierunkowych. To otwiera nowe szanse do uruchomienia kursów, studiów podyplomowych, praktyki konsultacyjnej itp. Uruchomienie kanału YouTube/podcastu w tej tematyce może być świetnym pierwszym etapem lejka sprzedażowego.
- Dając widzom szansę wypowiedzenia się w komentarzach, możesz prowadzić uproszczone badania marketingowe i zdobywać bezcenną wiedzę o rynku, jego zmianach i nastrojach.
- YouTube należy do Google – to znaczy, że mamy możliwość ustawienia kampanii reklamowych targetowanych na aktywność użytkowników pod filmami na YT i odwrotnie, ustawiania remarketingu na YT, celowanego do użytkowników odwiedzających twoją stronę internetową. Pamiętaj, im więcej punktów styku, tym większa szansa na konwersję.
- Prowadząc kanał na YouTube, możesz w bardzo prosty sposób dystrybuować te same treści, ale na platformach podcastowych. W ten sposób, wykonując „jedną pracę”, możesz zabezpieczyć przestrzeń w kilku kanałach komunikacji.
Jakie korzyści?
Prowadzenie kanału na YouTube nie jest prostym zadaniem – wymaga przygotowania, odrobiny odwagi i przełamania się w wystąpieniu przed kamerą, konsekwencji, by regularnie publikować. Ale w zamian za to zyskujesz możliwość dotarcia do zupełnie nowych grup odbiorców oraz większy poziom zaangażowania wśród stale powracających i subskrybujących. Widzimy to w praktyce budowania i prowadzenia kanałów dla naszych klientów.
Bartosz Pudełko
dyrektor generalny
Strategic Ways