Ominimo Insurance nawiązał strategiczną współpracę dystrybucyjną z Zurich Insurance Group. W jej efekcie insurtech rozszerzy swoją działalność o polski rynek ubezpieczeń, na którym zaoferuje innowacyjne cyfrowe ubezpieczenia komunikacyjne.
Partnerstwo dystrybucyjne Ominimo Insurance z Zurich przewiduje szeroko zakrojoną współpracę technologiczną i strategiczną w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce i potencjalnie kolejnych krajach Europy. W ramach umowy szwajcarska grupa obejmuje mniejszościowy pakiet udziałów insurtechu, potwierdzając w ten sposób swoje wieloletnie zaangażowanie w to przedsięwzięcie.
Cyfrowe atuty
Innowacyjny sposób wykorzystania sztucznej inteligencji pozwala Ominimo Insurance oszacować ryzyko ubezpieczeniowe z ponad stukrotnie wyższą precyzją w porównaniu do modeli standardowo stosowanych przez ubezpieczycieli. W połączeniu z automatyzacją procesów biznesowych pozwala to zaoferować konkurencyjne produkty i wysoki poziom jakości obsługi. W pierwszym roku działalności insurtech zbudował na Węgrzech portfel ponad 300 tysięcy polis, uzyskując 7% udziału w tamtejszym rynku. Rok po rozpoczęciu działalności Ominimo jest wyceniany na 200 milionów euro. Węgierski sukces otworzył Ominimo drogę do ekspansji międzynarodowej.
Polisy komunikacyjne na początek
– Z radością rozpoczynamy działalność w Polsce, największym rynku Europy Środkowej. Polska cechuje się bardzo dobrze rozwiniętym rynkiem ubezpieczeniowym. Liczymy, że staniemy się jego ważną częścią, nawiązując współpracę z wieloma partnerami. Nasza początkowa oferta obejmie pełny pełen zakres produktów komunikacyjnych – w tym OC, AC oraz szeroki wachlarz klauzul dodatkowych. Polisy będą dostępne u najlepszych agentów ubezpieczeniowych, za pośrednictwem porównywarek oraz na naszej stronie internetowej – komentuje Luka Bucan, dyrektor operacyjny grupy i prezes Ominimo w Polsce.
Współpraca z Zurich zapewni również Ominimo stabilne zaplecze finansowe oraz niezbędną wiedzę w zakresie przepisów prawa. Firma planuje dalszą ekspansję na inne kluczowe rynki UE.
– Rentowny rozwój naszego segmentu detalicznego to kluczowy element strategii Zurich na lata 2025–2027, dlatego cieszę się z partnerstwa dystrybucyjnego DA Direkt z Ominimo, które pozwoli nam oferować innowacyjne rozwiązania w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych i rozszerzać bazę naszych klientów detalicznych w Europie, poza rynki, na których Zurich jest już obecny. Cieszy mnie również, że wzmacniamy naszą relację mniejszościowym udziałem w Ominimo – podsumowuje Alison Martin, CEO Zurich Insurance Group na Europę, Bliski Wschód i Afrykę oraz dystrybucję bankową.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl