Operatorzy assistance podsumowali ubiegły rok

0
968

Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że w 2019 roku korzystanie z assistance medycznego za granicą wzrosło o 29%, a na terenie Polski o 13% r/r. Do Centrum Operacyjnego z prośbą o pomoc zgłosiło się prawie 17% więcej kierowców z Polski i ponad 14% więcej z zagranicy. Z kolei w Europ Assistance Polska najwięcej zgłoszeń trafiających do Centrum Pomocy dotyczyło problemów z samochodem. W minionym roku firma odnotowała też znaczny wzrost obsługiwanych spraw medycznych, podróżnych i domowych. W sumie operator obsłużył o 7% więcej spraw assistance niż rok wcześniej.

– W minionym roku odnotowaliśmy zdecydowany wzrost liczby telefonów z prośbą o pomoc. Wynika to z faktu, że Polacy coraz częściej korzystają z assistance i pamiętają o wykupieniu polisy, która zapewni im dostęp do potrzebnej pomocy oraz komfort, szczególnie podczas zagranicznego wyjazdu – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance. 

W 2019 r. najczęściej potrzebna była pomoc assistance w wyniku nagłego zachorowania (80% zgłoszeń z zagranicy i 66% z terenu Polski) oraz wypadku (18 i 32%).

– Poza granicami Polski z pomocy assistance przy ubezpieczeniu turystycznym najczęściej korzystaliśmy w Turcji (12% zgłoszeń), Tajlandii (10% zgłoszeń) oraz we Włoszech (7%). Nasza analiza pokazała, że w Turcji, w porównaniu do 2018 roku, wykonaliśmy aż o 130% więcej interwencji. Najdroższa pomoc medyczna udzielona Polakowi w wakacje 2019 roku  kosztowała prawie 1,1 mln zł. Zdarzenie miało miejsce w Stanach Zjednoczonych – dodaje Piotr Ruszowski. 

Większość osób potrzebujących wsparcia zwracała się z prośbą o pomoc w zorganizowaniu wizyty lekarskiej oraz z możliwości zakupu leków w ramach polisy.

Z kolei Europ Assistance Polska zanotowała znaczny wzrost zgłoszeń medycznych realizowanych w Polsce. Firma obsłużyła dwa razy tyle spraw co w 2018 r. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłego zachorowania i nieszczęśliwego wypadku. Duży wzrost nastąpił również w assistance podróżnym. W 2019 roku firma obsłużyła 40% spraw więcej niż w roku poprzednim. Europ Assistance Polska udzielała wsparcia osobom podróżującym po całym świecie, jednak najwięcej klientów potrzebowało pomocy, przebywając w Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Chorwacji i Francji. W Mondial Assistance największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziło z Niemiec, Francji oraz Włoch. W Polsce, niezmiennie od lat, najczęściej korzystano ze wsparcia w województwach: mazowieckim, śląskim, dolnośląskim oraz małopolskim.

– 2019 rok był bardzo pracowity, a zarazem udany dla naszej firmy. Bardzo cieszy nas szczególnie duży wzrost liczby obsłużonych spraw assistance podróżnego i assistance medycznego. Jest to efekt nowych kontraktów, które pozyskaliśmy, ale również wzrostu organicznego. Nasza kompleksowa i innowacyjna oferta produktowa oraz wysoka jakość obsługi są doceniane przez partnerów biznesowych i klientów – wyjaśnia Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska.

W 2019 roku firma zrealizowała także więcej spraw z zakresu assistance domowego (blisko 30% r/r). Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD oraz z usług hydraulika i elektryka.

– Rosnące wykorzystanie assistance domowego jest przede wszystkim wynikiem dobrej komunikacji z klientem, który dzięki odpowiedniej informacji jest świadomy, w jakiej sytuacji będzie dla niego przydatny assistance i w jaki sposób może skorzystać z usług. Coraz więcej podmiotów, które proponują assistance w ramach swojej oferty, decyduje się na dodatkowe akcje marketingowe i komunikacyjne skierowane do klientów – dodaje Ryszard Grzelak.

Dominującą przyczyną wszystkich zgłoszeń była awaria samochodu. Kolejnymi wypadek oraz kradzież. Poza Polską awarie stanowiły 78% zgłoszeń, natomiast wypadki – 15%. Na terenie Polski było to odpowiednio 67 i 29%.

– W przypadku kierowców korzystających z usług pomocowych, niezależnie od miejsca, najwięcej zgłoszeń związanych było z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdu oraz dotyczących udostępnienia samochodu zastępczego  – mówi Piotr Ruszowski.

W Europ Assistance Polska, w obszarze car assistance, miniony rok był podobny do lat poprzednich. Do Centrum Pomocy trafiło najwięcej takich spraw (47%) Europ Assistance Polska. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci, było holowanie, naprawa pojazdu na miejscu i wynajem samochodu zastępczego.

(AM, źródło: Mondial Assistance, Europ Assistance)