Operator telekomunikacyjny Orange Polska poinformował w komunikacie, że 13 listopada 2024 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję zobowiązującą dotyczącą usług grupowego ubezpieczenia na życie oferowanych w okresie pomiędzy 25.12.2014 r. a 30.06.2016 r. Prezes UOKiK w swojej decyzji uznał za uprawdopodobnione, że Orange nie przesyłał konsumentom na trwałym nośniku informacji przed przystąpieniem do umowy, pomimo że miało ono miejsce przez telefon.
W ramach decyzji spółka Orange Polska zobowiązała się zwrócić jednomiesięczną składkę ubezpieczenia konsumentom, którzy przystąpili do ubezpieczenia w w/w okresie na następujących zasadach:
- konsumenci pozostający klientami Orange, którzy złożyli reklamację dotyczącą usług ubezpieczenia do dnia uprawomocnienia decyzji i nie została ona rozpatrzona pozytywnie, na dzień uprawomocnienia decyzji otrzymają automatycznie zwrot w formie upustu na kolejnych fakturach za świadczenie usług telekomunikacyjnych;
- konsumenci, którzy nie składali reklamacji lub składali je do dnia uprawomocnienia decyzji, ale zostały one rozpatrzone pozytywnie, otrzymają zwrot po złożeniu odpowiedniego wniosku za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej spółki. Osoby z tej grupy, które nadal są klientami Orange otrzymają wspomniany powyżej upust, natomiast niekorzystający z usług operatora dostaną zwrot w formie przelewu na wskazany rachunek bankowy.
(AM, źródło: Orange)