Henderson Stuart, wielokrotnie nagradzany historyk, ale także znawca kultury, powiedział kiedyś, że: „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Współcześnie większość takich działań przenosi się do internetu, a o tym, jak radzą sobie z tym firmy, rozmawiamy z Wacławem Migaczem, prezesem firmy ubezpieczeniowej Alwis & Secura.
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jak wiadomo, bez odpowiednich marketingowych narzędzi trudno jest firmom zaistnieć w świadomości konsumentów.
Wacław Migacz: – Nie ograniczałbym się do konsumentów, marketing stanowi także formę dotarcia do partnerów czy potencjalnych pracowników. Jak można zauważyć, obecna rzeczywistość jest światem konsumenta – istnieje grono firm produkujących w teorii ten sam towar bądź posiadających tę samą grupę docelową odbiorców, a narzędzia, które oferuje marketing, pozwalają do nich dotrzeć i zyskać przewagę nad konkurencją. Jeszcze przed kilkoma miesiącami podobna sytuacja była na rynku pracy: to pracodawcy musieli zabiegać o pracownika.
Skoro mowa o konkurencji w walce o konsumenta i pracownika, jak rysuje się sytuacja w branży ubezpieczeniowej?
– Branża ubezpieczeniowa często uważana jest, zresztą niesłusznie, za jedną z mniej dynamicznie rozwijających się. Przez wzgląd na sporą konkurencję branżowe firmy muszą pracować nad rozwiązaniami, które pozwolą pracownikom skuteczniej wykonywać działania.
W Alwis & Secura proponujemy agentom wiele narzędzi, które ułatwiają i zwiększają efektywność ich pracy.
W zakresie działań ściśle marketingowych zajmujemy się kampaniami dla agentów, stworzyliśmy dla nich nowy pakiet, który zawiera w sobie zakładanie i prowadzenie profesjonalnych wizytówek Google. Zajmujemy się także działaniami remarketingowymi, a jednym z naszych głównych celów jest pokazanie agentom, jak pozyskiwać i obsługiwać klientów online.
Czyli receptą na pozyskanie klienta jest marketing?
– Nie mogę zgodzić się z tym stwierdzeniem. Aby system dobrze funkcjonował i przynosił zamierzone rezultaty, trzeba stworzyć całe jego zaplecze. Marketing to tylko jeden ze środków, innym jest np. IT.
Nasza firma proponuje dostęp do najlepszego systemu IT, który pozwala na pozyskanie i obsługę klientów. Oferujemy także dopisanie współpracowników do „wyszukiwarki agentów”, która obsługiwana jest przez naszą stronę internetową i pozwala na wyszukanie specjalisty w danej miejscowości. Jako pierwsza multiagencja w Polsce zdecydowaliśmy się na udostępnienie agentom technologii Chat Bot na Facebooku.
A gdzie w tym wszystkim konsument?
– Nasze rozwiązania są projektowane z myślą o konsumentach. Jeszcze przed pandemią mówiło się, że świat coraz bardziej przenosi się do internetu. W czasie trwania kwarantanny konsument jeszcze silniej związał się z internetową płaszczyzną funkcjonowania. Jestem pewien, że przyzwyczaił się do zdalnego rozwiązywania problemów, załatwiania potrzeb. Nasza agencja, wraz z przeszkolonymi agentami, wychodzi im naprzeciw.
Chat Bot jest jednym z takich właśnie rozwiązań – pozwala na ułatwienie kontaktu w dowolnej porze dnia, gdy stacjonarnie nie znajdzie się otwartych punktów obsługi. W Alwis & Secura podążamy za konsumentem i wychodzimy naprzeciw jego oczekiwaniom, ale swoje działania kierujemy także do agentów, oferując im między innymi webinary.
Jak powiedział Henderson Stuart: „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Dzisiaj odbiorcami są nie tylko konsumenci, ale także pracownicy, a obie te grupy oswoiły się ze zdalną współpracą i będą chciały przy niej pozostać.
Jakie są zatem następne planowane działania?
– Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym agentom najlepsze systemy IT oraz działania marketingowe do pracy. Wierzymy, że przygotowanie oraz wyposażenie pracowników w opisywane narzędzia bezpośrednio wpłynie na ich efektywność, zawodowy komfort, a także przyczyni się do lepszej współpracy z klientami.
Uruchamiamy właśnie duży Pakiet Narzędzi Wsparcia Sprzedaży i Pozyskiwania Nowych Klientów. Skupiamy się na tym, by stworzyć agenta przyszłości.
Jeśli jesteś zainteresowany Pakietem Narzędzi Wsparcia Sprzedaży, napisz do nas: marketing@alwis.pl
Pakiet Narzędzi dostępny jest dla wszystkich agentów. Posiadamy różne modele współpracy.