Pamiątka z Polski, czyli jak promować turystykę kulturową

0
635

W dniach 5–6 października tego roku w Krakowie odbędą się Targi Polskiego Produktu Turystycznego pod hasłem Pamiątka z Polski. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Pamiątki turystyczne odgrywają kluczową rolę w promowaniu turystyki kulturowej, umacniając pozytywny wizerunek kraju. Zakupy stanowią ważny element podróży, bez nich doświadczenie podróży nie może być pełne. Upominki i pamiątki turystyczne mają znaczący udział w dochodach z turystyki na poziomie tworzącym wartość dodaną w wielu krajach (ok. 20% PKB sektora turystyki).

Konkurs Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs będzie wydarzeniem towarzyszącym Targom Polskiego Produktu Turystycznego. Różnorodność branży pamiątkarskiej pozwala na zaproszenie do konkursu polskich producentów szerokiej gamy produktów, poczynając od sztuki, wydawnictw, ceramiki po tekstylia, rękodzieło, biżuterię, gadżety, kosmetyki, gastronomię czy zabawki.

Wyróżnione prace zostaną zaprezentowane podczas targów TPPT w dniach 5–6 października 2024 r. w Kraków Expo oraz promowane w międzynarodowych mediach, na turystycznych targach międzynarodowych oraz na stałej wystawie w Warszawie.

Nagrody i wyróżnienia będą przyznawane w 13 kategoriach. Zgłoszenia do konkursu oraz nadsyłanie prac powinny się zakończyć do 10 września. Więcej informacji o konkursie i regulamin znajdują się na stronie konkursu.

Konkurs organizują Stowarzyszenie Polskich Mediów wraz z redakcją gazety branży turystycznej TTG Polska przy współpracy z Warszawską Izbą Gospodarczą i Stowarzyszeniem Zostań w Polsce.

(AM, źródło: TTG Polska)