Pevno wzbogaca ofertę komunikacyjną UNIQA

0
552

Pevno – taką nazwę nosi nowa, oddzielna linia ubezpieczeń komunikacyjnych opracowana przez UNIQA w Polsce, skierowana do klientów zainteresowanych szybką i prostą ofertą. Jej sprzedaż ma ruszyć z początkiem lipca zarówno w kanale agencyjnym, jak i direct.

– Nasza firma działa w Polsce od 35 lat, ale koncentrujemy się na teraźniejszości i przyszłości. Jesteśmy w TOP5 największych grup ubezpieczeniowych w Polsce. Moment, w którym dzisiaj się znajdujemy (zakład ma za sobą rekordowy rok pod względem wyników finansowych i rozwija się w błyskawicznym tempie – AM), umożliwia nam podejmowanie odważnych decyzji i inwestowanie w dalszy rozwój. Nasza strategia biznesowa zakłada dotarcie do bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców, zarówno pod względem wieku, jak i dochodów. Łatwiej to robić, mając w ręku więcej narzędzi i różne strategie komunikacji. Takie możliwości daje nam Pevno jako komplementarna linia produktowa, zbudowana w oparciu o inne wyróżniki – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce.

Prosty zakup i obsługa, szeroki zakres

Według założeń ubezpieczyciela Pevno ma być ofertą skierowaną do klientów liczących na prosty proces zakupowy i samoobsługę posprzedażową, odpowiadającą na zróżnicowane potrzeby co do zakresu ubezpieczenia, jak i jego ceny. Osoby, które zdecydują się na OC posiadaczy pojazdów mechanicznych marki Pevno, mogą skorzystać także z opcji ubezpieczenia od zniszczenia pojazdu wskutek pożaru i od kradzieży, z ochrony szyb oraz Zielonej Karty. Ponadto będą także mogły rozszerzyć ochronę o NNW i assistance.

– Cała oferta została skonstruowana w taki sposób, by zarówno agenci, jak i klienci mogli łatwo i szybko porównać zakresy w poszczególnych wariantach ubezpieczenia. W ramach ochrony assistance proponujemy zorganizowanie i pokrycie kosztów świadczeń w razie nieprzewidzianych sytuacji na drodze, np. awarii, wypadku, kradzieży czy braku paliwa. Usługa obejmuje m.in. holowanie, pojazd zastępczy czy naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia, w zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia – wyjaśnia Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Detalicznego UNIQA.

Autorski model dystrybucji

Osią sprzedaży Pevno jest kanał agencyjny. UNIQA podkreśla, że linia produktowa została w głównej mierze stworzona właśnie dla tej formy dystrybucji. W pierwszym etapie produkt trafi do oferty partnerów z siecią dystrybucji nieprzekraczającą 200 OFWCA.

– Wdrażamy ten produkt etapami w odpowiedzialny sposób, by mieć możliwość spokojnej oceny jakości i rentowności sprzedaży. Korzystamy z już istniejącej struktury dystrybucji w UNIQA, co oznacza, że nie musimy budować sieci agentów współpracujących od nowa. Wykorzystujemy także istniejące narzędzia i procesy sprzedażowe, co znacznie ułatwia i skraca wdrożenie. Korzyścią dla agentów, ale też klientów, jest jedna kalkulacja, w wyniku której przedstawimy do wyboru dwie oferty: UNIQA i Pevno – mówi Bartłomiej Biały, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie UNIQA w Polsce.

Oferta Pevno będzie dostępna także w sprzedaży direct. Została skonstruowana w przejrzysty sposób, a cały serwis posprzedażowy klient może wykonać samodzielnie, z wykorzystaniem odrębnej strony internetowej pevno.pl, formularzy oraz konta klienta.

– Dystrybucja w kanale zdalnym będzie oparta na nowej stronie internetowej ze wsparciem sprzedażowym naszego call center. Na pierwszym etapie wdrożenia rozpoczynamy także sprzedaż z jedną porównywarką. Takie podejście umożliwia nam monitorowanie rentowności produktu oraz wysokiej jakości obsługi klientów. Z kolei w procesie posprzedażowym docelowo produkt ma być samoobsługowy. Gwarancję jakości w obsłudze i likwidacji szkód zapewni UNIQA. Klienci wysoko ją oceniają. W badaniu satysfakcji z usług przyznali nam niemal 4,6 punktów w pięciostopniowej skali – podkreśla Mariusz Skoczek, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Zdalnej UNIQA.

Sprzedaż Pevno ma ruszyć z początkiem lipca 2025 roku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


Czy na Pevno potrzebujemy kolejnych marek komunikacyjnych?

To jest paradoks polskiego rynku ubezpieczeniowego. Chociaż właśnie w komunikacji rywalizacja (by nie rzec wojna) cenowa jest największa, a marża najniższa, a zakłady ubezpieczeń teoretycznie zachęcają swoich pośredników do sprzedaży produktów pozakomunikacyjnych, to równolegle w tym obszarze pojawiają się coraz to nowi gracze, a teraz również marki. Niepokoi też to „tanio” w haśle promującym nową markę UNIQA. Ci, co mieli nadzieję, że tanio już było, przekonają się, że tanio w OC było, jest i będzie.

Aleksandra E. Wysocka