Rynek ubezpieczeń w Polsce wszedł w intensywny czas konsolidacji. Agenci oraz właściciele mniejszych podmiotów poszukują silnych partnerów, z którymi mogą rozwijać biznes. To efekt postępu technologicznego, zmian w zachowaniu klientów, restrykcyjnych wymogów prawnych i zaciętej rywalizacji.
Do rynkowych zmian odnoszą się również multiagencje, w tym CUK Ubezpieczenia, który strategicznie podchodzi do rozwoju sieci partnerów w całym kraju.
Rozwój sieci i najlepszy program współpracy
Zmiany w strukturze rynku ubezpieczeniowego determinują nowe działania w ofercie dla agentów. Wiele wskazuje na to, że ten rok będzie czasem intensywnych działań komunikacyjnych skierowanych do agentów. CUK od lat konsekwentnie realizuje strategię otwartości na współpracę oraz wskazuje agentom przewagi, które zyskują, dołączając do multiagencji.
– Grono współpracujących z CUK agentów wzrosło do ponad 3500 partnerów. Mamy ponad 500 placówek, a początek roku to już kolejne cztery otwarcia. Te liczby to nie tylko statystyka, ale ogromny zasób wiedzy, którą wykorzystujemy w komunikacji z rynkiem.
Uważnie słuchamy i wdrażamy rozwiązania, które mają realny wpływ na partnerów biznesowych. Tak było w przypadku CUK Assistance, CUK Direct dla Agenta czy całościowego programu współpracy.
Agenci w CUK zyskują nową jakość i narzędzia rozwoju, które rozwijają ich biznesy na wyższe poziomy. Za tym stoją konkretne prowizje i rozwój portfela klientów – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce w CUK Ubezpieczenia.
Według ekspertów CUK rynek ubezpieczeniowy w nadchodzącym czasie czeka postępująca konsolidacja i profesjonalizacja. To naturalne procesy, które już dawno rozpoczęły się w innych krajach UE i właśnie dotarły nad Wisłę. Fala tych zmian to na pewno szansa, którą wykorzystają dobrze przygotowane podmioty.
Szkolenia to nowe możliwości dla agentów
W branżowym dyskursie coraz częściej pojawia się temat wykorzystania AI oraz uczenia maszynowego. To obszar, który wciąż pozostaje pod znakiem zapytania, jeśli chodzi o jego ingerencję w codzienną pracę agentów.
Zdaniem ekspertów CUK Ubezpieczenia agenci nadal pozostaną pierwszym wyborem klientów. Powszechny dostęp do wiedzy w sieci rodzi obawę o jej autentyczność i aktualność. Właśnie z tego powodu eksperckie programy szkoleń i pomoc profesjonalistów będą cennymi atrybutami w rozwoju biznesu agentów.
– Z naszych obserwacji wynika, że agenci pożądają wiedzy z wielu obszarów. W dużej części są to mikroprzedsiębiorcy, którzy potrzebują wsparcia produktowego, informatycznego, prawnego, marketingowego czy rekrutacyjnego. Zapewniamy to i zdejmujemy z agentów ciężar obaw o to, czy są gotowi na nadchodzące zmiany w przepisach lub technologii.
Roztaczamy też „parasol ochronny”, który stanowią odpowiednie działy wsparcia: agro, biznesu czy życia oraz wypracowany przez lata system szkoleń umożliwiający całościowy rozwój – dodaje Kamila Jankowska, dyrektorka Departamentu HR i Szkoleń w CUK Ubezpieczenia.
Na równi ze szkoleniami priorytetem dla organizacji jest wdrożenie nowych agentów. To ważny moment, kiedy potrzebują szczególnej troski. Dzięki przygotowanej ścieżce partner płynnie zostaje wdrożony do organizacji. Pomagają w tym regionalni menedżerowie oraz eksperci z poszczególnych działów.
Najnowsze wyniki badań przeprowadzonych wśród partnerów CUK przez Departament HR i Szkoleń wskazują, że ok. 90% agentów bardzo dobrze oceniło proces wdrożenia do organizacji.
Innowacyjne rozwiązania na wyciągnięcie ręki
Firma wchodzi w 2024 r. w bardzo dobrej kondycji i przeznacza kolejne środki na rozwój autorskich technologii. Już na początku roku agenci CUK zyskali aktualizację wielu komponentów flagowego systemu do porównywania ofert i zarządzania sprzedażą, czyli WebCUK. System otrzymał nowy wygląd zgodny z najnowszymi standardami użytkowania (user experience) oraz został zintegrowany z CEPiK, dzięki czemu do porównania polis komunikacyjnych wystarczą numer rejestracyjny i PESEL.
– Równolegle z wdrożeniami nowych narzędzi zapewniamy rozwój oraz aktualizacje dotychczasowych rozwiązań. Nasz system sprzedażowy WebCUK jest skuteczny, bo tworzą go z nami agenci. To narzędzie, które służy do porównywania ofert i zarządzania codzienną sprzedażą oraz w coraz większym stopniu obsługą posprzedażową.
Dodajmy do tego opcje porównania zakresów czy dostęp do linków sprzedażowych (które właśnie udostępniliśmy w wersji kodów QR), automatyzację wysyłek e-mailowych z ofertą i podsumowaniem sprzedaży. To wielofunkcyjne narzędzie, które jest intuicyjne i bardzo proste w obsłudze – mówi Tomasz Kromolicki, dyrektor ds. rozwoju sieci i bancassurance.
Agenci wykorzystujący WebCUK mogą porównywać polisy komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, NNW Szkolne czy ubezpieczeń życiowych. Ogromną zaletą jest szybkość i celność przygotowania oraz dodatkowe opcje, w tym porównywarka zakresów, w jednym narzędziu. Wdrożone zmiany pozwalają agentowi na przedstawienie oferty polis w niespełna dwie i pół minuty.
Agenci współpracujący z multiagencją mogą również liczyć na dostęp do nowych produktów przygotowanych przez CUK Ubezpieczenia. To odpowiedź firmy na zapotrzebowanie klientów na nową generację polis z każdego obszaru ryzyk.