Descartes Insurance, ubezpieczyciel utworzony w 2022 r. przez specjalizującego się w ryzykach klimatycznych pośrednika Descartes Underwriting, wprowadził pierwsze parametryczne ubezpieczenie cyber dla klientów korporacyjnych we Francji.
Uznane za pierwsze ubezpieczenie tego typu na świecie, ubezpieczenie Ochrona na Wypadek Cyberwyłączenia jest uruchamiane, jeżeli zewnętrzny specjalista ds. cyber potwierdzi, że w objętej ubezpieczeniem firmie nastąpił incydent zaszyfrowania danych w ramach ataku ransomware – podaje Insurance Journal.
W odróżnieniu od innych polis cyber, z Ochrony na Wypadek Cyberwyłączenia po zadziałaniu czynnika uruchamiającego jest wypłacana stała dzienna kwota za każdy dzień, w którym zdarzenie uniemożliwia normalną działalność firmy. Roszczenie jest wypłacane w ciągu trzech tygodni, skoro ocena szkody nie jest konieczna dzięki parametrycznej konstrukcji polisy.
Descartes informuje, że ochrona jest przeznaczona dla małych i średnich firm, zwłaszcza w dziedzinach produkcji i handlu detalicznego. Ochrona podnosi również wartość inwestycji w cyberbezpieczeństwo poczynionych po ataku, ponieważ podjęte kroki łagodzące skutki są bezpośrednio uwzględnione w planie i cenie dalszej ochrony. Descartes ocenia podatność na zagrożenie ubezpieczanych firm, korzystając ze swojego doświadczenia w modelowaniu parametrycznym i przenosząc je w dziedzinę cyberbezpieczeństwa. Razem z klientami i ich brokerami, uwzględniając uwarunkowania, budżet i potrzeby, Descartes określa z góry wielkość dziennej wypłaty z tytułu przerwy w działalności. Dzięki temu polisy zapewniają ochronę precyzyjnie dopasowaną do kosztów wyłączenia z działalności wskutek ataku ransomware.
– Nasze modele parametryczne pomagają klientom wyliczyć, ile będzie ich kosztować dzień przerwy w działalności – wyjaśnia Louis Bollaert, dyrektor sprzedaży i marketingu w Descarts. – Ta określona zawczasu dzienna szkoda w połączeniu z bardzo prostą umową pozwala nam zainterweniować natychmiast po ataku, aby maksymalnie ograniczyć jego skutki dla poszkodowanego klienta i pomóc mu powrócić do pełni funkcjonowania jak najszybciej.
Firma nastawia się na zdobycie 5% francuskiego rynku cyberubezpieczeń w ciągu najbliższych 18 miesięcy. W tym czasie zamierza wprowadzić produkt również w innych krajach UE.
AC