Ping An, największy pod względem wartości rynkowej ubezpieczyciel chiński, osiągnął w III kw. 2019 r. wzrost zysku o 50%, dzięki wyższym zwrotom z inwestycji i przychodom bankowym.
Przychód netto wzrósł do 31,9 mld juanów (4,5 mld dol.) z 21,3 mld juanów. Zysk operacyjny w ciągu trzech kwartałów br. wzrósł o 22%. W III kw. wzrósł o 16,3%. Wartość nowego biznesu, miernik rentowności nowych polis życiowych, wzrósł w ciągu 9 miesięcy o 4,5%. Przychód z inwestycji wzrósł w III kw. o 40%.
W tym kwartale Ping An pozyskał 9,6 mln nowych klientów w porównaniu z 9,1 mln osób w poprzednim kwartale. Wynika to z stąd, że wysiłki w zakresie crosssellingu zaczynają przynosić owoce.
(AC, źródło: Bloomberg)