Polskie firmy nie ustają w pomocy uchodźcom z Ukrainy. PIU postanowiło pomóc im w nauce języka. Z kolei Volkswagen Financial Services przekazał ochotniczej straży pożarnej w przygranicznych miejscowościach samochody, które mogą przydać się w transporcie darów.
Od miesiąca aktywność branży koncentruje się na wspieraniu uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy. W ostatnim czasie do instytucji niosących pomoc w adaptacji dołączyła Polska Izba Ubezpieczeń. Organizacja wraz z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi oraz Szkołami Językowymi ProfiLingua rozpoczęły wspólną akcję pomocową dla uchodźców z Ukrainy. W siedzibie PIU odbywają się kursy języka polskiego dla pracowników ukraińskich firm ubezpieczeniowych oraz ich rodzin. Izba zorganizowała taką pomoc łącznie dla prawie 100 osób. Izba pokrywa koszt organizacji zajęć dla dwóch grup, które nieodpłatnie prowadzą poloniści oraz lektorzy doświadczeni w pracy z cudzoziemcami, zorganizowani przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz Szkoły Językowe ProfiLingua.
Kursy zostały przygotowane specjalnie z myślą o obywatelach Ukrainy, którzy chcą jak najszybciej podjąć pracę w Polsce. Przez miesiąc, 90 minut dziennie, uczestnicy uczą się najważniejszych zwrotów, które ułatwią im poruszanie się po mieście, pomogą w kwestiach urzędowych i znalezieniu pracy. W akcję zaangażowali się w ramach wolontariatu wszyscy pracownicy PIU – dla niektórych grup poprowadzą konwersacje według wskazówek lektorów.
– Od początku wojny naszym głównym celem była pomoc długofalowa. Wiele osób będzie szukało stałej pracy i możliwości osiedlenia się w Polsce. Zakłady ubezpieczeń opiekują się wieloma swoimi pracownikami i ich rodzinami. Firmy sprowadziły do Polski kilkaset osób. Zaangażowanie pracowników PIU to też kontakt zawodowy dla tych, którzy na rynku pracowali, to możliwość udzielania wskazówek i realna pomoc np. w szukaniu pracy – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.
– Opanowanie języka nawet w minimalnym stopniu pozwoli na większą samodzielność przybyłych do nas osób. To kluczowe, by móc poruszać się w nowym miejscu życia. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć PIU w tym przedsięwzięciu, organizując lektorów i opracowując zajęcia – mówi Jerzy Garlicki, prezes zarządu Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.
Zainteresowanie lekcjami polskiego było tak duże, że PIU uruchomiła współpracę również ze szkołą językową Archibald, gdzie już od wtorku 22 marca ruszyły dwutygodniowe intensywne kursy dla kolejnych trzech grup. To dodatkowych 40 miejsc dla chętnych, by uczyć się języka polskiego. Koszt tego kursu również pokrywa PIU.
Auta dla strażaków
Z pomocą ruszył także Volkswagen Financial Services. Firma przekazała bezpłatnie 20 samochodów na rzecz Ochotniczych Straży Pożarnych. Pojazdy trafiły do jednostek OSP czynnie zaangażowanych w pomoc uchodźcom. Samochody będą wykorzystywane do transportu osób oraz przewożenia żywności i darów dla potrzebujących.
Pojazdy marki Volkswagen Transporter T6 oraz Caddy trafiły do 20 wybranych jednostek OSP położonych przede wszystkich w województwach przygranicznych: podkarpackim, lubelskim oraz podlaskim. Samochody zasiliły szeregi m.in. OSP Medyka, OSP Ustrzyki Dolne i OSP Hrubieszów.
– W obecnej sytuacji niezbędna jest każda forma wsparcia. Jako Volkswagen Financial Services doskonale to rozumiemy i dlatego staramy się pomóc tak, jak umiemy najlepiej. Po raz kolejny przekazujemy nasze samochody strażakom ochotnikom. Czynimy to bez wahania, z odruchu serca. Nasze pojazdy będą służyć w transporcie osób z granicy do punktów recepcyjnych oraz miejsc zakwaterowania czy przewożeniu niezbędnych towarów – podkreśla Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services Polska.
Punkta postawiła na motosport
Z kolei Punkta została sponsorem tytularnym Miata Challenge. Multiagencja postanowiła bowiem wspierać motorsport.
– Wspieramy amatorski sport motorowy, bo dzielimy z jego miłośnikami pasję do motoryzacji. Jesteśmy marką ubezpieczeniową, która aktywnie wspiera organizację cyklów wyścigowych. Cieszymy się, że możemy przecierać szlaki, zwłaszcza, że widzimy wiele wspólnych wartości łączących Miata Challenge z marką Punkta. To szczególny cykl wyścigów, który nie tylko umożliwia przełamywanie stereotypów dotyczących roadstera Mazdy, ale też daje kierowcom przestrzeń do doskonalenia sportowych umiejętności i edukuje w zakresie bezpiecznej jazdy – mówi Michał Daniluk, prezes Punkta.pl.
Punkta wspiera imprezę nie tylko finansowo i medialnie, ale również poprzez organizację dodatkowych atrakcji oraz zniżek dla uczestników. W ramach roli sponsora marka zapewnia również obecność auta bezpieczeństwa (Safety Car) na wszystkich 16 imprezach wyścigowych w tym sezonie. X edycja Punkta Miata Challenge (w tym rozgrywki ligi e-sportowej) potrwa od 26 marca 2022 r. do lutego 2023 r.
Produkt Unum doceniony
Wśród wydarzeń niezwiązanych z podstawową działalnością firm ubezpieczeniowych nie zabrakło także nagród. Wyróżnione zostało Unum Życie, które otrzymało Order Finansowy Home and Market za „Lepszy start – Ubezpieczenie na Życie i Dożycie Dziecka”.
– Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia! Tym bardziej, że to trzecia już nagroda dla naszej oferty. Takie uznanie to nie tylko potwierdzenie, że nasze produkty stanowią wartość dla klientów. To również zobowiązanie, by nasza oferta rozwijała się, zawsze stawiając człowieka i jego realne potrzeby w centrum działań – skomentował Robert Watkowski, dyrektor Działu Obsługi Klienta Indywidualnego Unum Życie.
(AM, źródło: PIU, VFS, Punkta, Unum)