PKO Ubezpieczenia wystosował komunikat, w którym ostrzega przed podejrzanymi telefonami z propozycjami większych zysków (optymalizacji kosztowej) w posiadanej polisie.
Ubezpieczyciel poinformował, że w ostatnim czasie odnotowuje przypadki podszywania się oszustów pod jego agentów i pracowników. Dotyczy to w szczególności PKO Życie Towarzystwa Ubezpieczeń. Przestępcy mogą próbować wykraść poufne dane, aby uzyskać dostęp do środków zgromadzonych na polisach klienta.
PKO Ubezpieczenia apeluje do klientów o zachowanie czujności, jeżeli dzwoni do nich osoba, której numer telefonu jest zamaskowany. Zakład zwraca uwagę, że w szczególności podejrzane jest, gdy dzwoniący prosi o podanie danych:
- osobowych,
- niezbędnych do korzystania ze świadczonych przez towarzystwo, usług internetowych,
- dotyczących posiadanych polis.
Ubezpieczyciel radzi klientom, że jeśli mają wątpliwości, czy rozmawiają z pracownikiem PKO Ubezpieczenia, to powinni zadzwonić na infolinię zakładu, aby zweryfikować dzwoniącą osobę. Wystarczy podać dane rozmówcy (imię, nazwisko) oraz, jeżeli jest widoczny, numer telefonu z którego przeprowadzana była rozmowa. Dodatkowo pomocna będzie treści rozmowy (zadawane pytania, składane propozycje).
(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)