Polacy coraz częściej ubezpieczają życie i zdrowie

0
308

Zmiany demograficzne oraz przyspieszenie rozwoju gospodarczego wpływają na podejście Polaków do ubezpieczeń. Przedstawiciele Grupy PZU zauważają, że nasi rodacy częściej zabezpieczają nie tylko swój majątek, ale także życie i zdrowie. Jak podkreślają, to wpływa na ofertę produktową ubezpieczycieli, a tym samym również na ich wyniki.

– Jesteśmy z jednej strony coraz bogatszym społeczeństwem, niektórzy wymieniają nas jako tych, którzy w perspektywie 30 lat dogonili Japonię pod względem PKB per capita, więc jest to na pewno powód do zadowolenia. Ale jest to też coś, co stwarza możliwości do odpowiedniego zabezpieczania się, do myślenia o swoim majątku, o swoim zdrowiu, zabezpieczeniu swoich bliskich w zupełnie inny sposób niż dotychczas – mówi agencji Newseria Tomasz Kulik, członek zarządu odpowiedzialny za finanse w Grupie PZU.

Jak podkreśla, dotychczas dominowała potrzeba zabezpieczenia majątku, a w mniejszym stopniu zdrowia i życia. Często podawanym argumentem było to, że Polaków na to nie stać. Jednak w ostatnich latach polskie społeczeństwo staje się bardziej świadomym konsumentem.

– W coraz większym stopniu zdajemy sobie sprawę z tego, co jest istotne, w jaki sposób powinniśmy myśleć o prewencji, zabezpieczeniu, o tym, żeby mieć sprawdzonego partnera na trudne czasy – mówi Tomasz Kulik. – Myśląc o tym, w jakich obszarach klienci będą nas potrzebować w najbliższym czasie, zmieniamy się z punktu widzenia oferty produktowej oraz tego, w jaki sposób zmiany demograficzne przekładają się nasze wyniki, a te, szczególnie w tym roku, są imponujące – dodaje.

Grupa PZU w grudniu 2024 roku ogłosiła swoją strategię na lata 2025–2027, w której postawiła sobie za cel m.in. ponad 7,5 mld zł dodatkowych przychodów brutto z ubezpieczeń oraz 1 mld zł inwestycji w obszar zdrowia. Dzięki realizacji planu zyski netto spółki mają przekroczyć 6,2 mld zł w 2027 roku.

– Zamierzamy cały czas rosnąć. Będziemy myśleć o PZU jako o podmiocie mającym bardzo istotną pozycję rynkową, której będziemy bronić i którą będziemy starali się wzmacniać. Będziemy również dostarczać wysokie stopy zwrotu dla naszych akcjonariuszy. Jesteśmy spółką publiczną, w którą inwestuje się głównie z punktu widzenia atrakcyjności dywidendowej, i to będzie przyświecało każdej naszej aktywności i nowym przedsięwzięciom – podkreśla CFO Grupy PZU.

(AM, źródło: Newseria)