Polisa na życie najpopularniejszym benefitem pracowniczym w sektorze MŚP

0
152

Ponad 90% mikro, małych i średnich firm uczestniczących w badaniu zrealizowany przez Instytut Keralla Research na zlecenie VanityStyle zadeklarowało, że zapewnia swoim pracownikom świadczenia pozapłacowe. Najpopularniejszym jest ubezpieczenie na życie.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że przynajmniej jeden benefit oferuje pracownikom 92% ankietowanych z sektora MŚP, w tym 94% średnich i 97% małych podmiotów oraz 85% mikroprzedsiębiorstw. Najczęściej jest to ubezpieczenie na życie, które zapewnia 35% respondentów, w tym co drugi zatrudniający od 50 do 249 pracowników.

– Ubezpieczenia na życie stają się strategicznym narzędziem w sektorze MŚP, szczególnie w obliczu rosnącej konkurencji o pracowników. To stosunkowo niedrogi benefit, który buduje lojalność zespołu, ale również wzmacnia wizerunek firmy jako odpowiedzialnego i troskliwego pracodawcy – mówi Grzegorz Gasiecki, prezes multiagencji ProPlus specjalizującej się w ubezpieczeniach grupowych. – W wielu przypadkach polisy grupowe są elastyczne, co umożliwia ich dopasowanie do specyfiki branży, np. ochrony przed ryzykami związanymi z pracą fizyczną czy mobilnością. Popularnym rozwiązaniem są tzw. kafelki, umożliwiające indywidualny dobór zakresu ochrony do potrzeb pracowników – dodaje.

Na drugim miejscu znalazły się spotkania integracyjne i okolicznościowe, które organizuje 29% badanych, a na trzecim – prywatna opieka medyczna, oferowana przez co czwartego ankietowanego, w tym 30% z małych i średnich firm oraz 15% z segmentu mikro.

(AM, źródło: VanityStyle)