Naszym głównym celem jest dostarczenie rzetelnych i aktualnych informacji na temat produktów ubezpieczeniowych i umożliwienie konsumentom (ubezpieczonym) podejmowanie świadomych decyzji ubezpieczeniowych. Wierzymy, że posiadanie i przekazywanie takich informacji przez agentów jest kluczowe dla zapewnienia spokoju i bezpieczeństwa swoim klientom.
Tu odpowiem też na pytanie, które najczęściej pada z ust osób nieznających naszego narzędzia. Nie porównujemy cen produktów, ale nasza porównywarka może mieć bezpośredni wpływ na wyniki sprzedaży, a jest to możliwe dzięki szeregowi funkcji naszego systemu.
Cena czy jakość?
Zacznijmy od tego, że w Polsce nadal polisę sprzedaje się na podstawie ceny. Im taniej, tym lepiej. „Przecież to Allrisk i to Allrisk, więc co to mogą być za różnice?”. Otóż my, związani z rynkiem ubezpieczeniowym, wiemy, że mogą one być zasadnicze, jednak dla kogoś, kto się nie zna na ubezpieczeniach, nie jest to oczywiste. Dlatego ubezpieczony kupuje polisę opartą na jedynym argumencie, który do niego przemawia – cenie.
Agent ubezpieczeniowy może przeprowadzić analizę potrzeb klienta i porównać oferty, ale często nie jest w stanie nadążyć za zmianami wprowadzanymi przez ubezpieczycieli. Nasze rozwiązanie wychodzi naprzeciw tej potrzebie. Dzięki codziennie aktualizowanej bazie danych umożliwiamy agentowi sprzedaż polisy opartej na jakości, a nie na cenie. Nasza porównywarka uzbraja agenta w konkretne argumenty, które pomogą mu uzasadnić, dlaczego ubezpieczony powinien zakupić polisę Ubezpieczyciela „A”, która najlepiej zaspokaja jego potrzeby ubezpieczeniowe, których wcześniej mógł nawet nie być świadomy.
Poza tym udzielamy wskazówek, jak rozpocząć rozmowę z klientem i przedstawiać przykłady szkód, aby wyobraźnia klienta została pobudzona i odniosła się do jego indywidualnej sytuacji życiowej. Jest to ważne, ponieważ jeśli dojdzie do szkody, która nie jest objęta zakresem ubezpieczenia, to właśnie od agenta klient może oczekiwać odpowiedzialności.
Klienci
Obecnie z naszego systemu w Polsce korzysta około tysiąca osób. Od półtora roku jesteśmy zintegrowani poprzez API z siecią Punkta, a od ubiegłego roku z naszego systemu korzysta również PZU. Obie te firmy mocno zaangażowały się w proces wdrożenia Comadso w swoich strukturach i muszę przyznać, że współpraca z klientami o tak nieszablonowym i innowacyjnym podejściu to czysta przyjemność. To ważne, bo stosujemy model współpracy aktywnej, opartej na dialogu i wzajemnym wsparciu.
Nie chcemy po prostu sprzedawać dostępów. Chcemy pomagać klientom efektywnie korzystać z naszego narzędzia, stąd często spotykamy się z naszymi klientami oraz zapewniamy wsparcie szkoleniowe. Jeśli tylko pojawi się nowa funkcja w naszym systemie, klient jest zawsze o tym powiadamiany, a „nowość” zaprezentowana i omówiona.
Nie jesteśmy ukierunkowani na konkretny rodzaj klienta. Jeśli ktoś tworzy lub sprzedaje produkt ubezpieczeniowy, ten system jest dla niego. Mówiąc krótko, multiagencje czy zakłady ubezpieczeń już dziś mogą mieć dostęp do obszernej bazy wiedzy o produktach indywidualnych. W tym roku rozwiniemy nasze porównanie o produkty dla małych i średnich przedsiębiorstw, więc myślę, że przynajmniej kilka firm brokerskich może się tym zainteresować.
Praca nad bazą danych jest ciągła. Gdy akurat nie aktualizujemy, to wprowadzamy nowe kryteria, zakłady ubezpieczeń czy produkty. Bierzemy przy tym też pod uwagę sugestie naszych użytkowników.
Kryteria porównawcze
Jako niezależny podmiot zajmujący się porównywaniem OWU zapewniamy też obiektywność w ocenie zapisów. Tworzymy kryteria porównawcze ważne z punktu widzenia klienta końcowego, tj. ubezpieczonego.
System
Jako specjaliści w dziedzinie porównywania OWU oferujemy naszym klientom szerokie spektrum analiz produktów ubezpieczeniowych, zawierających kryteria ważne z punktu widzenia ubezpieczonego.
Obecnie w systemie mamy porównanie dziesięciu obszarów ubezpieczenia. Komunikacyjne: AC, NNW, Assistance; Mieszkaniowe: Mury i elementy stałe, Ruchomości domowe; Dom letniskowy; Ubezpieczenie podróży; Życiowe: Indywidualne, Grupy otwarte, Poważne zachorowanie. W każdym z tych obszarów znajdują się dziesiątki kryteriów porównawczych i produkty 30 ubezpieczycieli (w zależności od produktu), prezentujące pełen wachlarz wariantów.
W zależności od tego, z jakim wyzwaniem możemy pomóc naszemu klientowi, udostępniamy widoki dostosowane do poszczególnych działów czy rodzajów działalności. Ta wszechstronna baza danych może być korzystna zarówno dla działów produktowych, które mogą dostosować OWU do zmieniającej się sytuacji rynkowej, jak i dla agentów, którzy wspierają klientów (ubezpieczonych) w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji dotyczących zakupu ubezpieczenia.
Jak korzystać?
Są trzy sposoby korzystania z naszej porównywarki. Pierwsza to tzw. Plug & Play, czyli użytkownik dostaje od nas login i hasło do strony internetowej. Drugi sposób to integracja API z systemem CRM, a trzeci to integracja strony internetowej.
Plug & Play
Pierwszy i najprostszy sposób korzystania z Comadso to tzw. Plug & Play. Użytkownik otrzymuje od nas swój unikatowy login i hasło i loguje się do systemu. W celu dokonania porównania użytkownik wybiera produkt ubezpieczeniowy, np. Auto Casco, a następnie wybiera ubezpieczycieli, których OWU chce porównać.
W systemie udostępniamy wiele narzędzi, jak możliwość zmiany wariantów ubezpieczenia, wyszukiwanie przewag jednego z ubezpieczycieli, podgląd cytatu z OWU czy otwarcie dokumentu pdf. Użytkownicy są objęci szkoleniem przez nasz zespół, a także mogą skorzystać z funkcji samokształcenia dostępnej w systemie.
Integracja API
Poprzez integrację API łączymy nasze rozwiązanie z CRM klienta i to on decyduje, jak ta integracja ma wyglądać. Jest to bardzo wygodne z punktu widzenia użytkownika, ponieważ zapewnia mu dostęp do wszystkich potrzebnych informacji w jednym miejscu. Także w tym przypadku zapewniamy opcję Samouczka.
Integracja strony internetowej ubezpieczyciela
Proces integracji ze stroną internetową jest podobny do integracji API, ale zamiast integrować się z CRM, integrujemy się ze stroną internetową zakładu ubezpieczeń lub multiagencji. W tym przypadku użytkownikiem jest klient końcowy (ubezpieczony), który ma możliwość samodzielnego porównania oferowanych zakresów ubezpieczenia na stronie internetowej. Taki sposób umożliwia znaczne przyspieszenie procesu sprzedaży, nawet jeśli klient wymaga późniejszej pomocy doradcy.
Integracja strony internetowej ubezpieczyciela jest obecnie bardzo popularna w Skandynawii, a nasze doświadczenie w efektywnym wdrożeniu integracji ze stroną internetową ubezpieczyciela Storstrøm (Dania) potwierdza skuteczność tego podejścia.
To nie wszystko!
Nie jestem w stanie przedstawić wszystkich możliwości naszego systemu w ciasnych ramach jednego artykułu bez wywoływania fali dodatkowych pytań czy wątpliwości. Nasz system, choć bardzo prosty, wymaga głębszego omówienia, co odbywa się na spotkaniu. Wówczas będziemy mogli poruszyć wszystkie kwestie dotyczące systemu oraz ustalić ścieżkę jego ewentualnego wdrożenia.
Podsumowanie
Najważniejszym przesłaniem, z jakim chciałabym zostawić czytelników tego artykułu, jest to, że uwalniamy naszych użytkowników od konieczności regularnej kontroli aktualności OWU i wspomagamy w procesie głębokiej analizy dokumentów. Jeśli więc szukasz sposobu na usprawnienie swojej pracy, serdecznie zapraszam do kontaktu.
Joanna Malinowska
Country Manager na Polskę
Comadso
jm@comadso.com