Product tampering, czyli sabotaż produktu, odnosi się do celowego manipulowania produktem w taki sposób, aby spowodować szkodę konsumentowi lub firmie. Tego rodzaju działania mogą mieć poważne konsekwencje zdrowotne, finansowe i prawne.
W kontekście ubezpieczeniowym sabotaż produktu może prowadzić do roszczeń związanych z odpowiedzialnością cywilną, odszkodowaniami za szkody osobowe, a także stratami finansowymi związanymi z wycofaniem produktów z rynku.
Jednym z najbardziej znanych przypadków sabotażu produktu jest sprawa Tylenolu z 1982 r. W Stanach Zjednoczonych doszło wtedy do serii zatruć, kiedy ktoś dodał cyjanek do kapsułek Tylenolu, popularnego środka przeciwbólowego. W wyniku tego incydentu zmarło siedem osób, co spowodowało ogromny kryzys zaufania do marki. Firma Johnson & Johnson, producent Tylenolu, musiała wycofać wszystkie produkty z rynku, co wiązało się z wielomilionowymi stratami.
Przykłady użycia w kontekście ubezpieczeniowym:
The insurance company paid multi-million dollar compensation after a product tampering incident that resulted in many people being hospitalized.
(Ubezpieczyciel wypłacił wielomilionowe odszkodowania po tym, jak doszło do sabotażu produktu, w wyniku którego wiele osób zostało hospitalizowanych).
As a result of the product tampering, the company had to conduct a costly product recall campaign, which caused significant financial losses that were partially covered by insurance.
W wyniku sabotażu produktu firma musiała przeprowadzić kosztowną kampanię wycofywania swoich produktów z rynku, co spowodowało znaczne straty finansowe, które były częściowo pokryte przez ubezpieczenie.
Małgorzata Kulik
trenerka umiejętności językowych dla branży ubezpieczeń i reasekuracji