Prudential: Oszczędzający na jesień życia coraz częściej sięgają po ubezpieczenia

0
412

Z badania Prudential Family Index, w którym sprawdzono m.in. postawy i podejście Polaków do oszczędzania na „jesień życia”, wynika, że 59% respondentów nie uznaje braku środków do życia na emeryturze za powód do finansowych obaw. Z kolei 53% nie odkłada środków na emeryturę, a 29% twierdzi, że odkłada niewystarczającą kwotę.

Dodatkowe oszczędzanie na emeryturę deklaruje zaledwie 17% respondentów. Najpopularniejszą praktyką oszczędzania od kilku lat pozostaje odkładanie na koncie lub w gotówce. Autorzy badania podkreślają, że ankietowani coraz częściej decydują się na rozwiązania, które lokują środki w różnych instrumentach finansowych. W 2022 r. odkładanie pieniędzy do szuflady deklarowało 66% badanych, w 2023 r. – już 58%. Z kolei 2022 r. jedynie 14% respondentów korzystało z ubezpieczenia połączonego z oszczędzaniem. W ciągu roku popularność tych produktów wzrosła do 22%.

– Z naszego badania wynika, że coraz częściej decydujemy się na rozwiązania, które pomnażają odkładane przez nas pieniądze. Jednym z nich i zdecydowanie wartym uwagi jest ubezpieczenie z funkcją oszczędzania. Na tle innych metod inwestowania wyróżnia je fakt, że dodatkowo zabezpiecza osoby bliskie na wypadek śmierci, wypadku lub poważnej choroby poprzez rekompensatę utraty wpływów do budżetu domowego albo finansowe wsparcie w razie przedwczesnej śmierci ubezpieczonego. Jeśli natomiast nic złego się nie wydarzy, po upływie określonego czasu klient otrzymuje minimalną ustaloną w umowie kwotę, bez względu koniunkturę rynkową. W przypadku naszej oferty dostępna jest opcja gwarancji 100% wpłaconych składek, bardzo popularna i ceniona przez klientów. Warto dodać, że wspomniana suma może zostać powiększona o premie roczne i premię końcową. Ich wysokość zależy od wyniku inwestycji środków pochodzących ze składek – tłumaczy Sławek Bełz, dyrektor sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Beyond w styczniu 2024 r. metodą CAWI (kwestionariuszowych wywiadów prowadzonych przez internet) na panelu firmy Norstat Polska, na próbie reprezentatywnej Polaków w wieku 25–70 lat, posiadających przynajmniej jedno dziecko. Próba liczyła 750 osób.

(AM, źródło: Prudential)